В начало

«Приват» готується продати 160 АЗС

Найбільша українська мережа автозаправних станцій, що належить групі «Приват» Ігоря Коломойського і Геннадія Боголюбова, веде підготовку до відокремлення понад 160 АЗС. Про це заявив колишній співвласник «ПриватБанку» Олексій Мартинов, а також підтвердили дані про рух ліцензій на роздрібну торгівлю нафтопродуктами, якими володіє enkorr. Також джерела називають ймовірного власника активів – Ростислава Якобсона.

У своєму пості на Facebook Мартинов заявив, що 165 заправок «Авіас» виставлено на продаж.

«Минулого тижня українські нафтотрейдери отримали інформацію, що 165 заправок «Авіас» виставлені на продаж», – написав він.

З його слів, «геніальний керубізнесмен» Кіперман (Михайло Кіперман – партнер Ігоря Коломойського, багаторічний керуючий нафтовим бізнесом «Привату» – прим. enkorr), який переховується в Ізраїлі, й Боголюбов (Геннадій Боголюбов – співвласник групи «Приват» – прим. enkorr), який переховується у Відні, продав талони на пальне і вивів гроші з компаній».

«Обдурені покупці невдовзі почнуть вимагати повернення своїх коштів», – пише Мартинов.

Він звернувся до президента Володимира Зеленського: «Заарештуйте заправки й передайте їх в АРМА, інакше держава втратить можливість компенсувати свої втрати від націоналізації «ПриватБанку» в розмірі 10 мільярдів доларів».

Своєю чергою enkorr володіє переліком заправних станцій, які, ймовірно, буде відокремлено від мережі. Зокрема на це вказує масове анулювання ліцензій на роздрібну торгівлю нафтопродуктами, яке відбулося останнім часом. Йдеться про 162 АЗС у всіх регіонах країни, де представлено мережу «Привату» (в останнього лишається 456 АЗС).

Джерела enkorr стверджують, що анулювання й отримання ліцензій на нову юрособу здійснюється в рамках підготовки до відчуження станцій.

Географія мережі групи «Приват», яка готується до відчуження

«Знаючи репутацію «Привату», майбутній власник АЗС наполіг на переоформленні ліцензій, щоб убезпечити себе від можливих проблем у майбутньому», – каже топменеджер великої мережі АЗС на умовах анонімності.

На переконання двох опитаних учасників ринку, йдеться про Ростислава Якобсона, відомо на ринку нафтопродуктів по компанії «Арстак». За кілька років до повномасштабного вторгнення «Арстак» несподівано став найбільшим дистриб’ютором нафтопродуктів Кременчуцького НПЗ «Укртатнафта», який належав групі «Приват» і Олександру Ярославському. За даними джерел на ринку, такого статусу «Арстак» набув завдяки наявності великих обігових коштів, а також близькості до родини Суркісів – давніх партнерів «Привату» у широкому переліку проєктів (обленерго, 1+1, одеський нафтоперевалювальний комплекс тощо). Інтернет-ЗМІ згадують Якобсона як приятеля Марини Суркіс – дочки Ігоря Суркіса, народного депутата, члена фракції ОПЗЖ.

На думку джерел enkorr, відчуження мережі АЗС – не наслідок продажу, а розрахунок за борги.

«У «Привату» загострилися проблеми з «обороткою», «Арстак» став постачальником пального на умовах відтермінування платежів. Швидше за все, скінчилось, як завжди», – розповідає співбесідник enkorr.

Раніше enkorr повідомляв, що восени 2024 року в мережі «Привату» почало зникати пальне, а на початку січня 2025 року воно зникло взагалі. Наразі власники талонів і карток «Авіас», серед яких як приватні особи, так і корпоративні й державні підприємства, не можуть отримати пального.

Причиною краху нафтового бізнесу Ігоря Коломойського директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн називає націоналізацію восени 2022 року «Укрнафти» й «Укртатнафти». 

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти