Після березневого зростання продажів ДП закордонні постачальники виказують стриманий оптимізм щодо попиту у квітні на українському ринку. У процесі перемовин польським постачальникам не вдалося підвищити націнки на залізничні партії. Більш переконливими були литовці й греки, які мали однакові аргументи – проведення ремонтів на НПЗ Orlen Lietuva й Hellenic Petroleum.
Автомобільні партії ДП з постачанням у квітні зі східних польських терміналів пропонуються за +$50-65/т до котирувань CIF NWE без урахування ескалації, що у середньому відповідає рівням березня. Зі слів трейдерів, у березні продажі були кращими за зимові місяці, але для квітня ситуація поки ще лишається незрозумілою.
«Цього місяця нам вдалося продати більше дизелю. Але наші клієнти кажуть, що це сталося завдяки скороченню запасів, а не через зростання попиту. Щодо квітня поки що нічого сказати, покупці вичікують», — розповів представник Anwim.
«Сподіваємося, наші пропозиції у квітні будуть конкурентнішими, оскільки Мажейкяй стає не невеличкий ремонт», — сказав інший польський трейдер.
Компанія Orlen Lietuva 24-30 березня продавала автомобільні партії ДП з Мажейкяя й Моцкави з націнками $38/т і $51/т до котирувань CIF NWE відповідно. На перший день квітня премії зросли до $47/т і $60/т. Зі слів опитаних покупців, ремонт на Мажейкяйському НПЗ не позначиться на автообсягах, водночас квітневу пропозицію залізничних партій було зменшено.
«На наступний місяць падіння узгоджених обсягів у вагонах становило 70%», — повідомив один з імпортерів литовського дизелю.
Разом зі зменшенням обсягів Orlen Lietuva підвищив премії на залізничні партії з постачанням у квітні в середньому на $2/т, до $30-32/т.
Націнки на залізничні обсяги з термінала Orlen у Журавиці зменшилися на $1/т, до $74-76/т до CIF NWE. У приватних постачальників падіння премій було більш суттєвим — квітневі поїзди з дизелем поїдуть в Україну за +$60-64/т до CIF NWE без ескалації на умовах DAP, це на $3-5/т менше порівняно з березневими рівнями. З термінала у Дембогоже дві польських компанії пропонували залізничні партії палива за +$28/т до CIF NWE без ескалації.
На південному напрямку постачань у квітні здорожчали морські партії пального, ціни на який формуються на базі котирувань FOB Med. Причина — проведення ремонту на НПЗ Hellenic Petroleum в Елефсині з березня по травень. Премії на літній сорт грецького палива збільшилися в середньому на $1/т, до $22-23/т до котирувань FOB Med. Також деякі імпортери вказують на зростання ставок фрахту на танкери.
«Ті, хто укладав угоди раніше, зафрахтувалися за $33/т. Але ближче до квітня ставка зросла до $35/т», — зазначив співрозмовник.
У квітні Hellenic Petroleum пропонує обмежені обсяги, трейдери оцінюють, що компанія відвантажить в Україну близько 25 тис. т палива. Але дехто приспускає, що греки можуть повторити торішній фінт і збільшити відвантаження після підняття ціни.
Ще 40-50 тис. т продукту надійде з термінала Motor Oil. Також кілька партій загальним обсягом 25 тис. т очікується з Аліаги. Зі слів трейдерів, пальне виробництва STAR з постачанням у квітні пропонується за $21-22/т до котирувань FOB Med.
Умови продажів з Oil Terminal у Констанці практично не змінилися. Баржеві партії дизелю продавалися з преміями $27-30/т до котирувань CIF Med. Утім, зі слів представників омпаній, що працюють на півдні, румунські пропозиції наразі програють грецьким. Останні кілька днів спред між котируваннями CIF і FOB у Середземному морі зріс до $20-22/т.
«Зростання різниці між цінами FOB і CIF спричинене санкціями проти «тіньового» російського флоту. російські компанії шукають судна для перевезення нафтопродуктів, що розганяє ставки на фрахт і впливає на котирування CIF», — розповів один зі швейцарських трейдерів. Через це постачання грецького палива стало на $9-11/т цікавіше порівняно з імпортом з Констанци.
Українські трейдери очікують активізації ринку у квітні через зростання запитів з боку аграріїв. Утім, пропозиція поки що біжить попереду попиту, й це позначається на маржі. Наприкінці березня автомобільні партії ДП на українському березі Дунаю пропонувалися з преміями +$65-73/т до котирувань CIF Med. Водночас собівартість грецьких і румунських обсягів становить $63-74/т від котирувань.
«На ринку починається весняна штовханина, бо всі хочуть мати місце під сонцем», — прокоментував низькі заробітки один з трейдерів.
Схоже, всі вже забули, чим скінчився весняний «перелив» минулого року. Тоді нагадаємо, вигребли не всі.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти