Імпорт Китаєм російської далекосхідної сирої й іранської нафти має відновитися у березні, оскільки танкери, які не потрапили під санкції, залучені високими прибутками, долучилися до торгівлі, замінивши судна, які перебувають під ембарго США, повідомили торгові джерела Reuters та аналітики.
Відновлення підсанкційних постачань нафти до Китаю, найбільшого світового імпортера, зменшує занепокоєння щодо постачань, які підвищили світові ціни на нафту, зазначають вони.
З жовтня Вашингтон запровадив кілька раундів санкцій проти суден і організацій, що займаються транспортуванням нафти з Ірану й росії, що порушило торгівлю з основними імпортерами – Китаєм та Індією.
Пакет санкцій від 10 січня спрямований на понад 140 нафтових танкерів, або близько 42% від загального морського експорту сирої нафти з росії, спричинив різке зростання фрахтових ставок.
Зі слів аналітика Vortexa Емми Лі, триразове підвищення фрахтових ставок для танкерів для завантаження сирої нафти ESPO з російського далекосхідного порту «козьміно» до Китаю протягом тижневої подорожі привернуло щонайменше 17 несанкціонованих танкерів на маршрут між 11 січня й 20 лютого.
Кораблі або були переспрямовані з інших підсанкційних маршрутів сирої нафти, особливо в Балтії, або раніше перевозили нафтопродукти, сказав Лі.
Дані LSEG показали, що 11 танкерів, які не перебувають під санкціями США, нещодавно долучилися до російсько-китайського маршруту доставляння, включаючи Serena і Naxos, які раніше доставляли російську нафту до Індії.
«Зростання фрахтових ставок після санкцій залучило чисті судна до російської торгівлі нафтою... Судновласники купили більше суден, щоб заробити на цьому бізнесі», — сказав китайський трейдер із російським постачальником, який відмовився називати себе, оскільки не має права спілкуватися з пресою.
Зі слів трейдерів, останній раз ціни на танкери з Далекого Сходу росії до північного Китаю становили близько $4-4,5 млн.
Лі з Vortexa сказав, що ці судна збільшили лютневе завантаження сирої нафти ESPO до середнього показника 2024 року, який становив 920 тис. барелів на день (б/д), порівняно з 860 тис. б/д у січні.
Відновлення сталося після того, як постачання ESTO до Китаю в лютому впали до 780 тис. б/д. Зі слів Лі, загальні надходження російської сирої нафти в лютому найнижчі з грудня 2022 року.
Окремо з’явилися перевезення «судно-судно» (STS) у затоці Находка поблизу російського далекосхідного порту для сирої нафти «сокіл», видобутої на Сахаліні.
За даними трейдерів і Kpler, на початку лютого VLCC Daban завантажив близько 2 млн барелів нафти з трьох менших танкерів. Daban, який раніше використовувався для доставлення іранської нафти в Китай, востаннє бачили, коли він прямував до Яньтая.
Reuters повідомляє, що для полегшення розвантаження нові термінали, зокрема Dongying у Шаньдуні й Zhoushan у Східному Китаї, приймають нафтові танкери, які потрапили під санкції.
Однак скидання може сповільнитися, оскільки один із терміналів, контрольований Wintime Energy у порту «Хуейчжоу» на півдні Китаю, тимчасово призупинив прийом підсанкційних суден, повідомляє джерело, безпосередньо знайоме з цим питанням.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти