Китайські з індійськими нафтопереробники отримуватимуть більше нафти з Близького Сходу, Африки й Америки, підвищуючи ціни й витрати на фрахт, оскільки нові санкції США проти російських виробників і суден обмежують постачання головним клієнтам москви, зазначають трейдери й аналітики.
Як повідомляє Reuters, Міністерство фінансів США 10 січня запровадило санкції проти російських нафтовидобувних компаній «газпром нєфть» і «сургутнєфтєгаз», а також проти 183 суден, які перевозили російську нафту, націлившись на доходи, які москва використовувала для фінансування розв’язаної нею повномасштабної війни з Україною.
Багато танкерів використовувалися для доставлення нафти в Індію й Китай, оскільки західні санкції та обмеження цін, введені країнами «Великої сімки» 2022 року, перемістили торгівлю російською нафтою з Європи в Азію. Деякі танкери перевозили нафту ще з Ірану, який також перебуває під санкціями.
Експорт нафти з рф серйозно постраждає від нових санкцій, які змусять китайських незалежних нафтопереробників надалі скорочувати перероблення нафти, повідомили два джерела в китайській торгівлі на умовах анонімності, оскільки не мають права спілкуватися зі ЗМІ.
Серед нових санкційних суден 143 – це нафтові танкери, які минулого року перевантажили понад 530 млн барелів російської сирої нафти, що становить близько 42% від загального морського експорту сирої нафти країни, зазначив у записці провідний аналітик Kpler з вантажних перевезень Метт Райт.
З них близько 300 млн барелів було спрямовано у Китай, а основна частина решти пішла в Індію, додав він.
«Ці санкції суттєво скоротять флот суден, доступних для доставки сирої нафти з росії в короткостроковій перспективі, підвищуючи ставки фрахту», – сказав Райт.
Сингапурський трейдер повідомив, що призначені танкери доставили близько 900 тис. барелів російської нафти на добу до Китаю за останні 12 місяців.
За перші 11 місяців минулого року імпорт російської нафти в Індію зріс на 4,5% порівняно з аналогічним періодом минулого року, до 1,764 млн барелів на добу (б/д), або 36% від загального імпорту Індії. Обсяг Китаю, включаючи трубопровідне постачання, зріс на 2% до 99,09 млн метричних тонн (2,159 млн б/д), або 20% від загального імпорту, за той же період.
Китай імпортує в основному російську нафту ESPO Blend, яка продається вище від максимальної ціни, тоді як Індія купує переважно нафту Urals.
Аналітик Vortexa Емма Лі сказала, що експорт російської нафти ESPO Blend припиниться, якщо санкції будуть суворо виконуватися, але це залежатиме від того, чи скасує ембарго обраний президент США Дональд Трамп, а також від того, чи визнає санкції Китай.
Зі слів джерел, нові санкції підштовхнуть Китай з Індією назад на ринок нафти, що відповідає вимогам, щоб шукати більше постачань з Близького Сходу, Африки й Америки.
Спотові ціни на сорти Близького Сходу, Африки й Бразилії вже зросли в останні місяці через зростання попиту з боку Китаю з Індією, оскільки постачання російської й іранської нафти скоротилися й стали дорожчими, додали вони.
«Ціни на сорти Близького Сходу вже ростуть», — сказав представник індійської нафтопереробної компанії, додавши, що «немає іншого варіанту, крім того, що нам доведеться шукати близькосхідну нафту. Можливо, нам також доведеться шукати нафту США».
Друге джерело в індійській нафтопереробній промисловості повідомило, що санкції проти російських нафтових страховиків змусять росію знизити ціни на свою нафту нижче від $60 за барель, щоб москва могла продовжувати використовувати західне страхування й танкери.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти