В начало

Порушення роботи Панамського каналу, ймовірно, посиляться

Умови посухи в Панамському каналі збурюють потоки рідкого газу, обмежують доступність танкерів і можуть скоротити потужний експорт США, кажуть гравці ринку й експерти.

І ситуація, швидше за все, спочатку погіршиться, а вже потім її вдасться вирівняти, пише Energy Intelligence.

Адміністрація Панамського каналу (PCA) неодноразово скорочувала кількість суден, які можуть перетинати канал, станом на 12 листопада дозволено лише 24 судна. Ця цифра впаде до 22-х у грудні й лише до 18-ти у лютому. Така розбіжність — результат посухи, яка знизила рівень води в озері Гатун, яке використовується для роботи шлюзів каналу.

«Іншими словами, водний шлях… уже працює лише на 60% від своєї типової пропускної здатності, і за винятком значної зміни погоди він працюватиме лише на 45% пропускної здатності на початку наступного року», — сказав Хауслі Карр з RBN Energy.

«Зараз ми спрямовуємо кораблі через Суец, що додає приблизно 10 днів, і це також трохи дорожче з погляду використання каналу, — сказав Гарі Фогель, генеральний директор Eagle Bulk Shipping, під час звіту про прибутки компанії за третій квартал. — Це окремо від сплати аукціонних ставок для Панами. Це безперечно має сенс».

Він додав, що посуха також впливає на судна, які баластують назад через канал.

«Не вистачає кораблів, здатних ефективно повертатися в [Мексиканську затоку], — сказав Фогель. — Це також спричиняє брак там доступного тоннажу й позитивно впливає на ставки, що надходять із затоки США».

Панамський канал — ключовий маршрут доставки скраплених нафтових газів (LPG) і рідкого природного газу (NGL) із США, що надходять до Азіатсько-Тихоокеанського регіону. Дані Управління енергетичної інформації США показують, що цього року на частку Азії припадає приблизно 53,8% із 2,6 млн барелів на день (б/д) американських постачань рідкого газу за кордон.

Схоже, що експорт США також зросте. Внутрішнє виробництво нещодавно досягло нового рекорду, а середній гігант Enterprise Product Partners нещодавно прогнозував, що видобуток у США зросте на 1,4 млн б/д до кінця десятиліття.

Cудна, що перевозять газоподібні рідини, «мають менший пріоритет порівняно з іншими більшими суднами, які платять вищі збори. Це означає, що Панамським каналом буде користуватися набагато менше кораблів, що прямують в Азію, але хто знає, як довго», — зазначив він.

У той час як LPG і NGL несуть на собі основний тягар впливу посухи, інші продукти також починають відчувати проблеми. 

«Зараз у нас є кілька наших суден, які регулярно проходять через Панамський канал, більшість із них обслуговують клієнтів, які перевозять відновлюване дизельне пальне з узбережжя Мексиканської затоки США на ринки західного узбережжя», — сказав Семюель Нортон, генеральний директор Overseas Shipholding Group.

Кораблі можуть робити ставки на право перерізати лінію в каналі, але ціни високі. Нортон сказав, що премія за танкер СПГ становить приблизно $2,5 млн, тоді як танкери середньої дальності платять від $100 тис. до $500 тис.. 

Враховуючи ефект Ель-Ніньо і постійний вплив зміни клімату, шанси на значну кількість опадів і припинення посухи в найближчому майбутньому невеликі.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти