На початку року ситуація на головних напрямках постачань дизельного пального не зазнала суттєвих змін. Блокування польського кордону триває, через це українські компанії купують обмежені обсяги продукту автомобільним транспортом у Польщі й країнах Балтії. Дещо краща ситуація з продажами дизелю на півдні. Але загалом попит на імпортне дизпальне в перші дні нового року очікувано низький.
Цього тижня премії на автомобільні партії дизпального на східних терміналах Польщі не змінилися порівняно з кінцем грудня й становлять $85-100/т до котирувань CIF. Польські трейдери повідомляють, що обсяги реалізації палива в авто залишаються низькими. Багато водіїв зустріло Новий рік у чергах на виїзд із Польщі через триваючі страйки.
«Наші клієнти завантажилися 22 грудня, а кордон перетнули лише 4 січня», — каже один із польських постачальників.
На внутрішньому ринку Польщі попит на дизпальне під час новорічних свят також слабкий. При цьому обсяги імпорту минулого місяця зросли порівняно з листопадом. Згідно з даними Консалтингової групи «А-95», у грудні надходження дизпального в балтійські порти Польщі зросли на 12%, до 393 тис. тонн.
На внутрішньому ринку Польщі гуртові партії дизпального протягом тижня здорожчали на 3 зл/м3, до 5 012 зл/м3 ($1 034/т). Котирування ULSD у північно-західній Європі зменшилися на $25/т, але через зростання курсу долара й ставки паливного збору ціна на ресурс у злотих майже не змінилася. Спред з котируванням CIF зменшився на $2/т і становить $268/т.
Компанія Orlen Lietuva на наступний тиждень лишила премії на автомобільні партії без змін. З періодом відвантаження 8-14 січня дизпальне з литовських терміналів Orlen пропонується за цінами, які вищі на $41-52/т за котирування CIF. Цього тижня, 4 січня, у Латвію надійшла партія арктичного дизелю виробництва американського Marathon Garyville Refinery. Поки що не повідомляється, за якою ціною пропонуватиметься продукт із США та чи поїде він в Україну, але співрозмовник enkorr каже, що пропозиція буде конкурентною.
На початку року націнки на автомобільні партії дизпального на дунайських терміналах зменшилися на $5-10/т, до +$105-115/т, до середземноморських котирувань CIF.
«Одна з компаній вийшла на ринок із дешевим продуктом, тож нам також довелося зменшувати ціни», — каже один із постачальників морського ресурсу.
Зі слів трейдерів, попит на дизпальне на півдні є, але й пропозицій багато. На початку грудня на дунайських базисах пропонують переважно дизпальне виробництва Греції, Туреччини й Кувейту.
У Констанці автомобільні партії дизпального продаються за +$70-80/т. На терміналах Роман й Фундуля продукт пропонується з націнками +$128-132/т і +$123-125/т відповідно.
Протягом першої половини січня попит на українському ринку дизпального буде помірним, через що компанії не купують додаткових обсягів продукту за кордоном.
«Потреби клієнтів зменшилися, на початку січня обсяги замовлень скоротилися на 20-30%», — каже український трейдер, який продає залізничний ресурс із Литви й Румунії.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти