В начало

Поляки продовжують тримати високі ціни на LPG

Наприкінці січня ситуація на польському ринку залишається без змін. Дорожнеча скрапленого газу гальмує продажі як усередині країни, так і на експорт. Водночас румунські й українські трейдери, що працюють на півдні, звітують про високі продажі LPG.

Порівняно з серединою січня ціни FCA на східних і центральних терміналах Польщі зменшилися в середньому на $5/т, до $690-790/т. Найдешевший продукт пропонується з термінала у Білостоку, хоча його на ринку небагато. З урахуванням транспорту до польсько-українського кордону автообсяги суміші коштують $725-837/т.

Зі слів представників польських компаній, у цілому газу на ринку достатньо, але здебільшого він пропонується дорого, що перешкоджає збільшенню продажів. «Ситуація складна, через низький попит виникає проблема з продажем дорогого західного газу», — скаржиться польський трейдер.

Деякі компанії активно використовують російський бутан для зменшення собівартості суміші. Наприкінці січня залізничні партії бутану на білорусько-польському кордоні пропонувалися за $480-530/т DAP Брест. Завдяки російським молекулам можна «наміксувати» до $100/т знижки відносно ціни на західний газ.

Як зазначають у компаніях, навіть більше, ніж через місяць потому, можна знайти російську суміш на польському ринку. «Певною мірою це все ще триває. Цього тижня на терміналі Скандава з’явився потяг із міксом, який раніше стояв у Латвії», — повідомив менеджер однієї польської компанії. Співрозмовник не виключає, що деякі оператори також досі мають російські запаси.

Водночас опитані трейдери кажуть, що російського пропану на ринку вже не зустріти. Гуртові партії продукту у Гданську за тиждень здешевшали на $5/т, до $790-805/т. З урахуванням транспорту до центру або сходу Польщі партії пропану з моря коштуватимуть $860-880/т. На східних терміналах казахстанський пропан пропонується в середньому за $800/т. Але, зі слів учасників ринку, цей ресурс надходить нерівномірно через посилені перевірки казахстанських вантажів, що їдуть до ЄС російською територією. «Наші вагони з газом ТШО стояли три тижні, через це довелося сплатити штраф за простій», — розповів польський трейдер.

На литовських ГНС автомобільні партії ПБТ впродовж двох тижнів здешевшали на $14-24/т, до $768-780/т, з урахуванням транспорту до польсько-українського кордону. Литовський виробник Orlen Lietuva поступово зменшує ціни, що сприяє здешевшанню газу у приватних компаній. Цього тижня Orlen зменшив ціну на $10/т, до $640-645/т FCA Юодекай.

Залізничні пропозиції газу на польсько-українському кордоні майже відсутні. Ціни, які озвучують польські постачальники, не цікавлять імпортерів, тому багато компаній навіть не формують пропозицію. Днями одна з компаній пропонувала пропан за €848/т на умовах DAP Ягодин. На закарпатських базисах трейдери пропонували бутан за €620/т і суміш за $725-735/т. Партії бутану виробництва MOL можна було придбати за $620/т DAP Батєво.

Ціни на півдні наприкінці січня змін не зазнали. Автомобільні партії пропану в Мангалії продавалися за $720-730/т, у Галаці — за $745/т. Трейдери на півдні відверто радіють попиту на газ, який формують українські покупці. «Продажі цього місяця були відмінними. Станом на 24 січня в нас уже не лишилося вільних обсягів», — розповіли в Bulmarket. Завдяки відтоку покупців з польських і балтійських терміналів продажі південних постачальників у січні майже не просіли. 

Наприкінці місяця на півдні зберігається активна торгівля. Минулого тижня на дунайських пристанях було розвантажено 7,5 тис. т газу, який привезли «Вігазтрейд», «БРСМ» і «ДЗД Транс». Цього тижня очікується прибуття суден Star Prime і Enigma. Також учасники ринку повідомили, що на початку лютого з вантажем повернеться Orinda.

З огляду на те, що у Польщі й Литві не чекають якісних змін у лютому, основна торгівля газом відбуватиметься на півдні.

З наступного місяця ціни на газ на півдні дещо зростуть. Згідно з прогнозами опитаних трейдерів, бутан Sonatrach у лютому може здорожчати на $30-40/т, водночас ціна на пропан, найімовірніше, збережеться на січневих рівнях.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти