В начало

Підсанкційні танкери продовжують завантажувати венесуельську нафту

Понад десяток танкерів завантажили нафту біля узбережжя Венесуели з того часу, як адміністрація президента США Дональда Трампа посилила зусилля з обмеження доходів Каракаса від сирої нафти, атакуючи судна, що перебувають під санкціями.

З 11 грудня завантажено приблизно 14 суден, і щонайменше шість із них перебували під санкціями, згідно з даними морської розвідувальної компанії Kpler, які зібрало Bloomberg. Більшість завантажень відбулися в портах «Бахо-Гранде» й «Пуерто-Хосе».

Дані показують, що завантаження все ще відбуваються типовими темпами, навіть попри зростання напруженості. Трамп розгорнув флот військових кораблів до узбережжя Венесуели, а його адміністрація нещодавно розпочала морську блокаду, спрямовану на запобігання входу або виходу суден, що перебувають під санкціями.

Минулого тижня американські війська вийшли на борт танкера Centuries у Карибському басейні — першого судна, що не перебуває під санкціями. Це сигналізує про потенційне розширення сфери застосування адміністрації правоохоронних органів. Кампанія покликана стримувати незаконну діяльність і показати, що США хочуть, аби венесуельський лідер Ніколас Мадуро пішов з влади, заявила міністр внутрішньої безпеки Крісті Ноем.

Трамп заявив, що США збережуть нафту із захоплених суден, пов’язаних із Венесуелою. Її можуть або продати, або помістити до стратегічних резервів країни, сказав він на заході в Мар-а-Лаго.

Доходи від нафтової промисловості забезпечують економіку Венесуели вкрай необхідною твердою валютою. Країна експортує приблизно 900 тис. барелів на добу (б/д), близько 30% яких переміщується через «тіньовий» флот, подібний до танкерів, що стали мішенню адміністрації Трампа.

З нещодавніх завантажень щонайменше три судна перевозили продукцію для Chevron Corp., яка має ліцензію США на буріння й експорт нафти з країни. У заяві компанія підтвердила, що її операції у Венесуелі повністю відповідають законам і санкціям США та що вона продовжує надавати пріоритет безпеці персоналу.

Ще чотири танкери, які завантажувалися на експортному терміналі Хосе, включаючи Centuries, вимкнули свої автоматичні сигнали позиціювання, що зазвичай сигналізує про незаконну діяльність, повідомили у Kpler.

«Більшість венесуельської нафти, що підпадає під санкції, досі транспортується суднами, які офіційно не визначені, – сказав Метт Сміт, провідний аналітик з питань нафти в Америці в Kpler. – Ця прогалина свідчить про те, що майбутні заходи США щодо забезпечення дотримання санкцій дедалі більше зосереджуватимуться на суднах, які офіційно не підпадають під санкції, але беруть участь у високоризикованій торговельній діяльності».

Поки що потрясіння мало вплинули на ціни на нафту, враховуючи значні світові запаси. Ф’ючерси на West Texas Intermediate (WTI) впали приблизно на 1% з моменту перехоплення й захоплення першого санкційного танкера американськими військами біля узбережжя Венесуели 10 грудня.

Навіть з огляду на загрозу експорту з Венесуели, дані Kpler показують, що постачання перевищують нещодавні рівні. З 11 грудня середній обсяг завантаження становив 890 тис. б/д, порівняно з типовими 800 тис. б/д. Збільшення, ймовірно, відображає стимул до переміщення сирої нафти під воду, оскільки розширення наземних сховищ може призвести до уповільнення виробництва, зі слів Сміта.

Сира нафта Венесуели становить менш як 1% світових запасів, причому більша частина йде до Китаю.

Біля узбережжя Венесуели скупчилося приблизно 35 танкерів, на які поширюються санкції, що є типовим рівнем, додав Сміт. Дані свідчать, що судна все ще намагаються дістатися країни, попри санкції.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти