В начало

Пальне за кеш і низькі продажі: ринок дизелю на початку липня

Початок липня загалом був типовим для ринку – безліч ресурсу і низькі ціни. Тільки цього разу в повітрі висіла історія з танкером Oris Helga і «Азаресом».

Це дало змогу скласти пазл великої картини, яку всі спостерігають вже понад рік, а також відповіло на питання, як виникають ціни, нижчі за собівартість.

А ще в черговий раз підсвітило кляте питання: як ми до такого дожилися, щоб тягнути російське пальне, та ще й контрабандою…

Під покровом ночі

37 грн/л за кеш – з таких «привабливих» пропозицій на півдні почався липень. Це при тому, що ринок тримали у напруженні «плаци», які, здається, втратили зв'язок із нафтовими котируваннями. І лише потім стало відомо про пригоди Oris Helga, яка, маючи дедвейт 6,4 тис. т, злила на розмитнення для «Азаресу» 2,9 тис. т грецького дизпального.

А ось доля решти 3,5 тис. т, які каталися у танках судна ще до заходу в Грецію і, ймовірно, завантажені у Мерсині, залишилася невідомою. Хоча, здається, 37 грн/л це найкраща відповідь на це питання.

Зауважимо, що формально імпортером виступила невідома кременчуцька «Андава Груп», яка дивним чином має телефони і емейл, однакові з ТОВ «Азарес». Остання (або її представники) вийшла на ринок з пропозицією 44,20-44,40 грн/л. Є думка, що це трохи нижче від ринку (44,50 грн/л), але, швидше за все,атакою була ціна реальних угод на той час.

Користуючись нагодою, звернемо також увагу на загадкові маневри вже легендарного танкера Stellar, який разом з Wexler позначився проривом у постачанні з підсанкційних турецьких портів. Згідно з даними myshiptracking, судно в кінці червня вийшло з болгарського порту «Варна» (теж у «чорному списку»), де простояло 3 дні.

Біля входу в Суліну 00:21 2 червня АІС було вимкнено, а знову судно з’явилось на радарах увечері 4 червня майже на тому ж місці. За інформацією сайту, танкер вже направлявся у невідомий порт без фіксації заходу в українські порти.

Усе свідчить про те, що відповідним органам слід посилити контроль за південним напрямком, бо колишня дисципліна, здається, випаровується.

Мал. 1. Останні заходи в порти судна Stellar (IMO 9165451). З них видно, що танкер 28 червня покинув порт «Варна», де простояв 3 дні, і поки, згідно з онлайн-сервісами моніторингу руху суден, не заходив у жоден порт.

Мал. 2. Маршрутна карта. Після Варни Stellar направився до Суліни, де 2 по 4 липня було вимкнено АІС.

Мал. 3. Місце знаходження судна станом на 7 липня, згідно з marinetraffic.

Що з цінами?

Згідно з моніторингом Консалтингової групи «А-95», з 30 червня по 4 липня середня вартість пального зросла на 1 грн/л і становить 48,06 грн/л.

Цей протихід зумовлений зростанням європейського ринку, який немов не помічає нафти, що впала. Котирування збільшилися на $52/т (2,17 грн/л). Додатковим чинником здорожчання на внутрішньому ринку був і курс євро, який завалився за 49 грн/€ і вже помітив рівень 49,44 грн/€ (+0,23 грн/€).

Але через надмірну кількість ресурсу і слабку реалізацію ринок зміг відстояти лише 50% від об’єктивного зростання. Наприкінці тижня ф’ючерси на газойль потроху пішли вниз, що традиційно пригальмувало реалізацію.

Через це трейдерам довелося знижувати прайси 45,80-46 грн/л, хоча більшість стартувала з 46,50 грн/л. Як зазначили на ринку, близько 46 грн/л продавали пальне УНТК і «ДМЛ Трейд».

Якщо враховувати рівень ICE Gasoil на першу половину 4 липня ($713/т), вхідна вартість ресурсу по CIF Med становила близько 46,50-46,60 грн/л.

На заході основні баталії відбуваються між «трубою» і залізницею.

«Трейдери автопартій жаліються на залізницю, та, своєю чергою, – на «трубу», а «труба» – на південь», – сумно жартують в одній із компаній.

Тим часом опитані трейдери кажуть, що останні тижні «труба» працює в ринку. Так, на 4 липня «Люкс Країна» і «Сокар Енерджі Україна» заявлялись по 47,50 грн/л і 47,40 грн/л відповідно. Але реальні угоди, ймовірно, були нижчими, бо в «перекупів» ресурс можна було придбати дешевше: 47,20-47,25 грн/л («ВСТ-ОЙЛ», «Дюваль компані», «Нексен Ойл»).

«Вони (посередники – прим. enkorr) на умовах передоплати взяли дешевше, зараз вивозять», – поділився думкою щодо ціноутворення у «перекупів» один зі співрозмовників.

Водночас у Волинській області ціни становили 46,30-46,80 грн/л. На нижній межі продавали «палети», а на верхній вже майже традиційно йшов ЗПЕК (46,70-46,80 грн/л). Загалом по області ціни коливалися в межах 46,30-47,55 грн/л.

У Львівській області вартість варіювалася від 47-47,05 грн/л («Вог Трейд», «Окко-Бізнес») до 48 грн/л («Юкас Петроліум»). На початку тижня у ЗПЕК надійшла партія (1,9 тис. т) німецького дизелю з Польщі, вартість якого становила 45,95 грн/л. Водночас автопартії коштували 46,40-47,50 грн/л.

У Чернівцях діапазон був 47,50-48 грн/л. Ресурс є у небагатьох. Зі слів одного з західних трейдерів, вони відмовилися від залізничних обсягів, які надходили з Румунії, і на кінець червня, й на початок липня.

«Знаю, що як мінімум три імпортери знизили залізничні обсяги звідти», – додав він.

Загалом певна частина трейдерів планує зберегти динаміку зменшення імпорту.

«Якщо навіть різко зросте попит і на ринку не буде пального, то не думаю, що буде проблемою його привезти. На залізницю знадобиться десь 5-7 днів – і ресурс в країні. Але не думаю, що настане така гостра потреба. Не всі ж планують знижувати», – поділився думкою один із них.

Щодо ціни, то ближче до вечора ф’ючерси на газойль на Лондонській біржі знов зросли, додавши майже $23/т ($747/т). Якщо на початку тижня рівень ICE Gasoil збережеться, то собівартість досягне 47,90-48 грн/л (при міжбанківському валютному курсі на 4 липня), що неодмінно позначиться на цінах у трейдерів.

 

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти