В начало

Нігерійський НПЗ Dangote нарощує виробництво за допомогою американської нафти

Новий мега-нафтопереробний завод (НПЗ) Dangote в Нігерії повільно набирає обертів, а аналітики й трейдери уважно спостерігають за його розвитком, щоб спробувати зрозуміти, коли він почне випускати бензин на ринок, пише Bloomberg.

Завод Dangote, що виробляє 650 тис. барелів на день (б/д) поблизу Лагоса, користується перевагами дешевшого імпорту нафти з США для майже третини своєї сировини на момент запуску. Зі слів аналітиків, останніми тижнями компанія відвантажувала продукцію, готуючи два агрегати для виробництва бензину, що забезпечить давно обіцяну трансформацію паливного ринку як у Нігерії, так і в регіоні.

«Dangote збирається впливати на ринки бензину в Атлантичному басейні цього літа й до кінця року», — сказав Алан Гелдер, віцепрезидент консалтингової компанії Wood Mackenzie з ринків нафтопереробки, хімікатів і нафти. «Коли RFCC з’явиться в мережі, це дійсно потрясе ситуацію, оскільки змінить баланс постачання бензину в Західній Африці», — додав він, маючи на увазі установку каталітичного крекінгу залишкової рідини, яка модернізує більш важкі продукти.

Відповідно до середньої оцінки аналітиків WoodMac, FGE і Citac, НПЗ працює на рівні приблизно 300 тис. б/д, що становить майже половину його номінальної потужності. Комплекс почав відвантажувати авіаційне паливо, газойль і нафту, оскільки він розширюється до повного асортименту продукції.

Wood Mackenzie очікує, що агрегати, орієнтовані на бензин, будуть доступні цього літа, тоді як інші аналітики сподіваються, що RFCC займе до кінця року. Раніше цього місяця Dangote Industries заявила, що постачання бензину розпочнуться у травні. Представник компанії не відразу відповів на запитання.

«НПЗ уже має значний вплив на товарні ринки, навіть якщо він працює з мінімальними темпами», — сказав Ронан Ходжсон, енергетичний аналітик FGE. Агрегати, які підвищують якість дизельного пального, також буде запущено найближчим часом.

Відповідно до інформації про доставляння, зібраної Bloomberg, майже третина нафти, що постачається на гігантський НПЗ, була американською маркою WTI Midland. Ймовірно, це триватиме доти, поки іноземна нафта буде знижувати ціни на місцеві постачання, сказав Ходжсон.

Dangote міг би змінити цю ситуацію. Раніше цього тижня Нігерія оприлюднила нові правила, які змусять її виробників нафти продавати сиру нафту вітчизняним НПЗ, намагаючись зменшити залежність країни від імпортних нафтопродуктів. Поки що незрозуміло, скільки потрібно буде взяти кожному заводу.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти