В начало

Наїлися: імпорт дизелю з заходу й півдня продовжує падати

Ефект розблокованого польсько-українського кордону помалу зійшов нанівець. Польські й балтійські постачальники зазначають охолодження попиту на дизель з боку українських компаній. Слабше сонце гріє й на півдні, тамтешні трейдери стали завозити менше продукту, але це дозволило підняти націнки й вибратися зі збиткової ями.

У середині травня розміри премій на автомобільні партії дизпального на східних терміналах Польщі не зазнали змін і становлять $60-80/т до північноєвропейських котирувань CIF. Польські трейдери повідомляють, що активність українських покупців цього тижня була трохи меншою через профіцит палива, який зберігається в Україні. «З боку українських компаній є певне охолодження попиту, але зараз є кому продавати на внутрішньому ринку. Тож ми не сидимо на бочках», — сказали в компанії Solumus.

У польських компаніях припускають, що обсяги вивозу ресурсу з їхніх нафтобаз наступного тижня можуть впасти ще після впровадження закону про мобілізацію. «Я чув від своїх клієнтів, що деякі їхні водії відмовляються їхати за кордон, оскільки не мають бронювання», — повідомив менеджер польської компанії. Співрозмовник додає, що компанії планують долучати польських перевізників до постачань нафтопродуктів в Україну, але має сумнів, що це буде ефективним заходом. «У польських компаній небагато додаткового транспорту, щоб долучити його до перевезень в Україну. Крім того, після осінніх страйків у польських перевізників в Україні дурна слава», — зазначив співрозмовник.

На внутрішньому ринку Польщі дизель продовжує дешевшати слідом за зменшенням котирувань. Протягом минулого тижня базова гуртова ціна на дизельне пальне в Польщі зменшилася на 92 зл/м3 (-$28/т), до 4 951 зл/м3 ($1 025/т). Спред з котируванням CIF при цьому збільшився на $2/т. У травні напівдержавний концерн Orlen продає паливо роздрібним мережам зі знижкою 330-340 зл/м3 ($100-103/т).

Компанія Orlen Lietuva 13-19 травня продає автомобільні партії дизпального за $820-837/т на умовах FCA. Порівняно з попереднім тижнем ціни майже не зазнали змін. На момент встановлення цін премії на автомобільні партії до котирувань CIF становили $54-71/т.

Автомобільні партії дизпального в Констанці пропонуються з диференціалами $60-70/т до середземноморських котирувань CIF, що відповідає рівням початку місяця. На більш віддалених від моря терміналах у Романі й Фундулі премії на паливо також не зазнали змін і становлять +$90-95/т і +$80-85/т відповідно.

На дунайських терміналах ціни на дизпальне почали повертатися до економічно обґрунтованих рівнів. Деякі постачальники зійшли з дистанції, а решта зменшила обсяги постачань, оскільки втомилися продавати зі збитками. «Це колись мало статися, тому що неможливо на ринку обсягом 2 млрд грн продати на 3 млрд», — зазначає один з великих південних трейдерів. Як наслідок, націнки на автомобільні партії дизелю на дунайських терміналах зросли з $60-70/т на початку травня до $95-100/т до CIF Med.

Другу половину травня український ринок дизпального продовжуватиме сидіти на дієті, зменшуючи імпорт і частково споживаючи квітневі запаси. Але в червні перегони за обсягами можуть відновитися. З 1 липня Кабінет міністрів України планує підвищити акциз на дизпальне з €139,5/м3 до €177,6/м3. Через це українські компанії намагатимуться у червні оприбуткувати якомога більше продукту за нижчими акцизними ставками.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти