В начало

Нафтове ембарго проти росії спричинило зростання ринку танкерів

Нові жорсткі санкції щодо постачань російської нафти, які набувають чинності з грудня, ймовірно, піднімуть і без того високі фрахтові ставки на танкери, оскільки покупці намагаються замінити вантажі й змушені використовувати довші маршрути, повідомив Reuters провідний менеджер суден.

В останній дії проти росії у відповідь на її вторгнення в Україну, яке почалося в лютому, Європейський Союз заборонить імпорт російської нафти з 5 грудня, а російських нафтопродуктів — із 5 лютого. Ці заходи, спрямовані на те, щоб позбавити москву доходів, які могли б фінансувати її дії в Україні, змусять одного з провідних світових виробників і експортерів нафти шукати альтернативних покупців за кордоном.

«З появою нових санкцій ми очікуємо, що російська нафта продовжуватиме переміщуватись. Але тепер країни-імпортери не матимуть коротких відстаней, а далекі, — сказав виконавчий директор Maersk Tankers Крістіан М. Інгерслев. — Європі, яка раніше імпортувала 1 мільйон барелів на день, потрібно буде отримати обсяги, наприклад, з Близького Сходу, що, у свою чергу, призведе до збільшення попиту».

Останніми тижнями ставки на вантажні перевезення досягли рекордно високих значень, і аналітики очікують, що вони залишаться підтримуваними як для танкерів, що перевозять нафту, так і для нафтопродуктів, потенційно спричиняючи інфляцію, яка досягла максимумів за кілька десятиліть. Інгерслев зазначив, що ці умови спонукали власників суден з інших сегментів, таких як суховантажні вантажі, інвестувати в танкерні активи.

«Різниця між спотовим і тайм-чартерним ринками досить велика, і бути на спотовому ринку привабливо. Більші відстані створюють більше операційної невизначеності, і клієнтам потрібно починати планувати набагато довше», — сказав він.

План G7, призначений як доповнення до ембарго ЄС, дозволить постачальникам транспортних послуг, таким як страховики, сприяти експорту російської нафти, але лише за вимушено низькими цінами. Це також має набути чинності 5 грудня.

«На папері цінова межа чітка, але на практиці нам потрібно побачити, як вона буде формуватися. Як це працює з P&I клубами (страховиками суден), банки повинні обробляти транзакції? Власники відповідають за те, що транспортується з обмеженням ціни, і це непросто», — сказав Інгерслев.

Минулого тижня уряди ЄС не здолали розбіжність щодо рівня обмеження ціни, і на зустрічі в п'ятницю було незрозуміло, наскільки вони близькі до угоди.

Сервісна компанія Maersk Tankers управляє приблизно 170 суднами. Дочірня компанія Maersk Product Tankers володіє 52 суднами, що транспортують енергетичні продукти по всьому світу.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти