Журналісти «Апостроф TV» провели дослідження якості пального і виявили пальне з багаторазовим перевищенням вмісту спирту й шкідливих речовин, таких як сірка і бензол. Зразки були отримані на АЗС БРСМ, МОТТО і Luxwen.
Журналісти вирішили перевірити якість найдешевшого бензину А-95 й дизельного пального. Судячи з того, що в периметрі дослідження опинилась АЗС Luxwen, проби нафтопродуктів були взяті у столичному регіоні.
"Із чотирьох зразків, які задекларовані як А-95, жоден не відповідає вимогам державного стандарту. Вони містять етанол у кількості більш як 30%, окремі перевищують вимоги вмісту бензолу і вмісту сірки. Тобто, це бензини сумішеві, які зроблено не на серйозному НПЗ", – зазначив Микола Худолій, директор випробувального центру паливно-мастильних матеріалів, який провів дослідження пального на замовлення «Апостроф TV».
Директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн назвав результати дослідження пального вражаючими й неочікуваними.
До 5% спирту – це норма й за рік стане обов’язковим показником. Зазвичай 10-15% спирту в дешевому бензині були нормою. Але 25-35% – це абсолютні рекорди!», – написав він на своїй сторінці у Facebook.
З його слів, таке пальне класифікується як альтернативне, але на згаданих АЗС його продають як А-95 Е0, тобто без спирту. А той факт, що в цих зразках підвищений вміст сірки і бензолу робить це пальне некондиційним.
«Це однозначно не заводський продукт!», — зазначив він.
Ще більш несподіваними стали для експерта результати дослідження дизпального, де вміст сірки перевищував норму в 6-7 разів.
Це, зі слів експерта, свідчить про додавання прямогонної дизельної фракції, яку отримують на міні-НПЗ.
«Це навіть не Євро-4, а Євро-3, від якого відмовились ще 15 років тому», – нагадує Куюн.
Єдине, що його не здивувало, це продавці такого пального.
«Перші дві (БРСМ й МОТТО — ред.) — справжні патріархи малої нафтопереробки та «крафтового» пального», — зазначає експерт, наголошуючи, що ці компанії дотримуються своїх традицій навіть попри війну.
«Стимули серйозні: акциз + ПДВ = 11 грн/л. А потім у мене запитують, чому така різниця в цінах на АЗС?», — пише директор «А-95».
Він закликав споживачів бути пильними і пам’ятати про можливі наслідки використання дешевого пального.
«Будьте пильними! Пам’ятайте про дешеву рибку й подальші наслідки!» – підсумував Куюн.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти