У другій половині березня вартість гуртових партій російського ПБТ на польському ринку зменшилася в середньому на 20 зл/т, до 2 080-2 130 зл/т ($528-541/т). На ринку зберігається профіцит, який зумовлено зокрема припиненням продажів російського ресурсу в Україну. «Попит на автогаз у Польщі досі низький, але я очікую пожвавлення продажів напередодні Великодня», — сказав польський трейдер.
Після поглиблення контролю за походженням скрапленого газу українською енергетичною митницею деякі польські компанії припинили продажі газу в Україну. Кілька опитаних імпортерів повідомило, що компанія Barter наразі не пропонує ПБТ. «Пропозицій суміші немає, а от пропан невдовзі може з’явитися. Barter збирає необхідні документи», — повідомив один із учасників ринку.
Компанія Bialchem Group продовжує постачати газ, документально підтверджуючи неросійське походження, але його вартість за останні кілька днів зросла на €50-55/т, до €665-670/т FCA Вулька-Добринська. Втім, не всі імпортери позитивно ставляться до перевзувань польських компаній, які раптом стали продавати європейський ресурс замість російського. Так, зі слів представника великої трейдингової компанії, польські оператори російського газу кинулися на пошуки неросійських партій по 150-200 т, аби потім дублювати документи декілька разів. «Вони лише підлаштовуються під ті умови, які створює для них українська митниця», — вважає український трейдер.
Варто зазначити, що газ у компаній Unimot і Venor Polska, що експортують в Україну неросійський газ, цього тижня також здорожчав, але в межах $5-10/т. При цьому з урахуванням вартості транспорту до українського кордону ціни на неросійську суміш протягом тижня зросли на $10-63/т, до $745-817/т.
Гуртові партії пропану на ринку Польщі продовжують дешевшати. Ціни на російський продукт на сході зменшилися на 50 зл/т, до 2 600-2 650 зл/т ($660-673/т). Вартість американського пропану з урахуванням доставки на східні термінали не змінилася й становить 3 150-3 250 зл/т ($800-825/т). Цього тижня один з великих польських постачальників пропонував пропан в Україну за $840/т FCA Малашевичі, втім, опитані компанії не проявили зацікавленості.
Обсяги пропозицій газу з балтійських базисів цього тижня майже відсутні. «На Мажейкяйському НПЗ уже понад місяць триває ремонт, тому вільних обсягів газу немає ані в «Орлену», ані в литовських трейдерів», — каже один з імпортерів. Учасники ринку повідомили enkorr, що ремонт на заводі, який почався 19 лютого, триватиме до кінця березня. Невеликі партії газу, що були придбані з балтійських ГНС раніше, пропонуються по $700-730/т з урахуванням транспорту до польсько-українського кордону.
Пропозиції залізничних обсягів пропан-бутанової суміші в середині березня були на рівні $760-800/т DAP Ізов/Ягодин. «За $800/т попиту як такого немає, але якщо пропонувати за $770/т або нижче, то розмова триває», — каже один із польських постачальників. З урахуванням транспорту до українського кордону розрахункова вартість партій морського пропану, що надходить у балтійські порти Польщі, на українському кордоні не змінилася і становить $800-830/т DAP Ягодин/Ізов.
Вартість залізничних партій ПБТ на білорусько-польському кордоні 21 березня також не зазнала змін і оцінюється у $429-437/т DAP Брест.
Ситуація на півдні не змінилася. У Магналії автомобільні партії газу пропонуються за $730/т. У Галаці автомобільні партії ПБТ й пропану пропонуються за $760-780/т. У компанії Bulmarket повідомили, що 21 березня на дунайський термінал Citi Gas врешті надійшла партія суміші єгипетського виробництва, відвантаження якої розпочнеться на вихідних. Також учасники ринку повідомляють, що на Unicom Oil Terminal, інший термінал у Галаці, також прибула партія газу. В галузевих колах з’явилася інформація щодо підробки документів на цю партію, але можливо, що це є проявом конкурентної боротьби між постачальниками. У будь-якому разі енергетична митниця радить перевіряти походження імпортованого ресурсу.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти