В начало

Імпорт ДП з Румунії різко впав на початку жовтня

Обсяги постачань дизпального з Румунії в перші дні жовтня впали до мінімального рівня з початку року. Згідно з даними Консалтингової групи «А-95», за п’ять днів місяця імпорт з румунського напрямку впав до 1,5 тис. т, що в 12 разів менше порівняно з початком вересня.

Причина падіння обсягів — заборона імпорту дизпального з румунського терміналу в Констанці з 1 жовтня. Підставою для впровадження заборони стало надходження в Румунію великих партій палива індійського походження впродовж літніх місяців. Компанія Reliance Industries, яка була постачальником ДП з Індії, є великим покупцем російської нафти. Припинення закупівель індійського палива узгоджується з пунктами 18-го пакету санкцій ЄС, який передбачає заборону імпорту нафтопродуктів, що вироблені з російської нафти, з 21 січня 2026 року. Щоправда, українська Енергетична митниця й Служба безпеки зробили це майже на чотири місяці раніше.

«Все правильно, в таких питаннях Україна має задавати тренд всьому світові», — вважає представник української мережі АЗС, один з великих імпортерів палива.

На початку жовтня з Румунії надходило тільки дизелю виробництва OMV Petrom. Утім, спроби розмитнити морський ресурс з Констанци теж були. Компанія Oscar Downstream 30 вересня відправила 3 машини з терміналу в Романі, але до покупців вони не доїхали.

«Вони всі зупинені для проведення тестів — вони [митники] знають, що мають термін 2-3 тижні для обробки тестів», — повідомив представник румунської компанії 1 жовтня.

В планах Oscar Downstream було відвантажити на український ринок 10 тис. т палива впродовж жовтня. Розрахунок «оскарів» ґрунтувався на тому, що під заборону підпаде тільки базис Констанци, а з інших терміналів можна буде відвантажувати паливо. Але план не спрацював, оскільки компанія імпортує ресурс також через Констанцу.

Учасники ринку також кажуть, що в перевірках застряг вантаж Vitaro Energy, яка минулого місяця продала на українському ринку найбільший обсяг з Констанци.

«У Vitol є баржа стоїть з суботи. Митниця відібрала зразки та дала їм 30-денний термін», — повідомило джерело.

Оператори паливного терміналу в Констанці сподіваються, що запроваджена заборона матиме тимчасовий характер, оскільки неможливість відвантажувати створює надлишок продукту в резервуарах. У вересні в Констанцу надійшло 372 тис. т дизпального, з яких близько половини припало на індійський продукт.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти