Середньодобовий обсяг морського експорту російської сирої нафти з 18 по 24 березня 2023 року зменшився проти попереднього тижневого періоду на 3,7% — до 3,11 млн барелів. Про це із посиланням на Bloomberg повідомляють «Порти України».
Морський експорт російської нафти залишається вище від позначки 3 млн барелів на добу (б/д) шостий тиждень поспіль, хоча минулого тижня зафіксовано тритижневий мінімум постачань.
москва пообіцяла зменшити видобуток на 0,5 млн б/д до червня цього року у відповідь на обмеження ціни, встановлене G7. Наразі дані морського експорту не містять доказів анонсованого скорочення.
«Будь-яке падіння виробництва спочатку буде компенсоване зниженням попиту з боку нафтопереробних заводів країни у період сезонних ремонтів. Втрачені трубопровідні потоки до Європи також збільшать обсяги, доступні для морського експорту», — зазначає агентство.
Загалом звітного тижня російські морські нафтові порти і термінали завантажили 28 танкер проти 30 попереднього тижня. Сумарний обсяг відвантаженої нафти становив 21,8 млн барелів проти 22,6 млн барелів тижнем раніше.
Найбільші потоки російської нафти спрямовуються до Індії, Китаю й Туреччини. За останні чотири тижні середній сумарний обсяг постачань до цих країн становить 3,1 млн б/д. Враховуючи дані звітного тижня, середні чотиритижневі потоки до Індії становлять 1,23 млн б/д, до Китаю — 0,85 млн б/д, до Туреччини — 0,14 млн б/д. Більшість танкерів, кінцевий пункт призначення яких наразі невідомий, зрештою завершує рейси в портах Індії або Китаї.
Серед особливостей експортної логістики російської нафти із західних портів вирізняється рейдова перевалка в Середземному морі, що триває швидкими темпами. Це найбільш помітно біля іспанського міста Сеута на північному узбережжі Африки й поблизу Каламати на півдні Греції. У цих локаціях від початку року з афрамаксів на великотоннажні танкери (VLCC) перевалили щонайменше 55 вантажів. Обсяг перевантаження поблизу Греції, здебільшого в затоці Лаконікос, різко збільшився у лютому, перевищивши 10 млн барелів, або 360 тис. б/д. Великотоннажні танкери, що завантажуються біля Сеути, прямують навколо Африки до Китаю. Судна, що забирають вантажі поблизу Греції, пливуть через Суецький канал переважно до Індії.
Крім того, Індія збільшує закупівлі далекосхідної російської нафти ESPO. Із 24 танкерних партій, відправлених у березні, до індійських споживачів прямує шість. Минулого місяця індуси отримали лише два таких вантажі із 30-ти. До Індії також продовжує надходити більша частина вантажів нафти Sokol, що відвантажується на терміналі Де-Кастрі.
Більше місяця танкер із вантажем російської нафти залишається на якорі поблизу порту «Тема» у Гані. Національне нафтове управління країни дозволило розвантаження судна у наданий термін, однак процес затримується з міркувань національної безпеки, свідчать джерела агентства.
За оцінками агентства, звітного тижня сплата експортного мита забезпечила надходження до скарбниці кремля $42,2 млн проти $43,8 млн попереднього тижня. У березні ставка мита становить $1,94 за барель, що відображає здорожчання Urals до $50,51 за барель у період із 15 січня по 14 лютого. Розмір ставки збільшився вперше з грудня. У квітні ставка становитиме $1,95 за барель, що базується на ціні на Urals на рівні $50,8 за барель (на $34 нижче від середньої ціни на Brent) у період із 15 лютого по 14 березня.
Середньодобовий обсяг морського експорту російської сирої нафти з 11 по 17 березня 2023 року зменшився проти попереднього тижневого періоду на 2,7% — до 3,23 млн барелів. Загалом було відвантажено 22,6 млн барелів проти 23,3 млн барелів попереднього тижня.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти