Набуття чинності законом про мобілізацію, яке може спровокувати колапс на ринку далекобійних перевезень, значною мірою не вплине на ринок пального. Про це написав у своєму пості на Facebook директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.
Як зазначає експерт, наразі головна тема обговорення на ринку пального – що робити з водіями бензовозів після 18 травня, коли набуде чинності закон про мобілізацію.
«Без оновлених даних випускати за кордон нікого не будуть, хоча раніше через систему «Шлях» це було можливо», – нагадує він, додаючи, що деякі компанії таких водіїв уже не відправляють за кордон, бо почастішали випадки, коли водії, виїхавши за межі України, кидають машини, а самі тікають.
«Розповіли, що у одного з перевізників у Польщі стоять полишеними 25 рефрижераторів. Бензовозів там теж вистачає», – пише Сергій Куюн.
З його слів, цікава картина намалювалась і в нафтотрейдерів, де абсолютна більшість водіїв-далекобійників не заброньовані.
«Іронія долі в тому, що деякі навіть дуже респектабельні, на перший погляд, мережі АЗС не змогли побронювати водіїв, бо платили зарплати кешем і не пройшли у Мінекономіки критерії «критичності», – пояснює експерт, додаючи, що проблема і у самих водіях, які або бояться оновлювати дані в ТЦК, або просто у жодний спосіб не хочуть світитись у державних базах даних.
Попри це, зазначає Куюн, колапсу з пальним в Україні не буде, оскільки імпорт бензину й дизпального автотранспортом становить до 15%, що «легко перекривається залізницею».
«Більша частка у скрапленому газі – третина від балансу ринку, але й це не проблема», – вважає експерт, нагадуючи, що це здебільшого постачання з Польщі, а «ми без них жили останні майже півроку через блокування».
При цьому, зазначає директор «А-95», ніхто не бачив ні дефіциту газу, ні його здорожчання, а окремі перевізники, які працювали й бронювали водіїв, продовжать працювати.
«Тому колапс і зростання цін скасовується, а з водіями треба щось робити», – підсумував Куюн, тому що касту недоторканних з них не створиш, «бо в армії водії дуже потрібні».
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти