В начало

Марні ф’ючерси: коливання ззовні не змінили економіку всередині

Протягом тижня гуртові трейдери продовжували серфінгувати бурхливими хвилями надмірних потоків дизелю. Зниженню цін у другій половині тижня сприяв зовнішній ринок, який змусив переглядати ціни кілька разів на добу. Щоправда, на економічний ефект це не мало особливого впливу.

Ф’ючерси не мали сталої динаміки й станом на 14:30 за київським часом становили $675/т, коли ще в обід це було $667/т.

Як і прогнозувалося, на початку тижня у країну заїхало одразу багато дизелю, який через погодні умови затримався у Констанці наприкінці позаминулого тижня.

З 25 по 28 листопада було імпортовано 102,99 тис. т ресурсу (25,8 тис. т добових). Для порівняння, тижнем раніше було на 20% менше. Загалом же з 18 по 24 листопада середньодобове постачання становило 16,65 тис. т.

Така кількість імпорту значно вища за попит, який навіть трохи підріс.

«Попит є. Але дуже багато пропозицій і демпінгу цін. За останній час нічого не змінилося», – зазначив один із трейдерів на півдні.

На ринку казали, що найбільш засмучував на тижні «Арстак», запропонувавши 41 грн за літр. Недалеко там терся й «Фаворит Ойл» – 41,05 грн/л.

Загалом 29 листопада з початку дня ціни на дизпальне на півдні становили 41,20-41,90 грн/л зі зниженням до 41 грн/л під вечір. Верхня межа належала «АТ Енерго Трейд», «Солар Ойл» й «Анвітрейд» (41,85 грн/л).

З урахуванням котирувань CIF Med на 28 листопада і діапазоном цін 41,2-41,5 грн/л премія до CIF Med становила $79-86/т. Це також означало брак видимої маржі.

На заході ціни варіювалися у діапазоні 43,10-45,35 грн/л. На нижній межі пропонували пальне у Волинській області «Укрпалетсистем» і «Енергія Трейд», трохи дорожче – за 43,20 грн/л – в УНТК і «Мартін Трейд».

Згідно з моніторингом Консалтингової групи «А-95», середня гуртова ціна на дизель за тиждень просіла на 0,16 грн/л, до 44,14 грн/л.

Захід просідає

З 18 по 24 листопада постачання дизелю з заходу знизилося на 17%, до 55,4 тис. т. На 18% просіли обсяги з Польщі, як авто (-16%), так і залізницею (-18%). Швидше за все, нисхідна динаміка на залізничні обсяги збережеться і надалі через зростання цін на них.

«Ми підняли премії на залізницю, і, як наслідок, кількість угод упала. Бензовози як купували, так і купують», – розповів один із польських експортерів.

Імпорт з Литви зріс на 8%, до 6,3 тис. т, через збільшення автопартій. Нагадаємо, декілька тижнів тому обсяги пропозицій Orlen Lietuva були мінімальними через складнощі з виходом на виробничу потужність після планового ремонту у жовтні.

Цього тижня вартість ресурсу литовського виробника зменшилася на $3-7/т, до $724-738/т, залежно від базису. Але через валютний курс ціни на орленівське дизпальне в українських компаніях частково зросли, частково залишилися без змін. Додали саме базиси, де найменше здешевшало пальне: Мажейкяй ( -$3/т) і Вільнюс (-$6/т). Згідно з telegram-каналом УНТК, пальне на цих терміналах здорожчало на 0,10-0,20 грн/л, до 40,40 грн/л і 40,60 грн/л відповідно.

Південь: Румунія VS Греція

Загалом на південь позаминулого тижня було імпортовано 61,2 тис. т дизелю, це найменший показник за останні 5 тижнів.

Відвантаження з Румунії зменшилося на 15%, до 43,8 тис. т, з Греції, навпаки, зросло на 12%, до 16,9 тис. т. Хоч остання і показала збільшення, але ці обсяги не дотягують до показників кінця жовтня-початку листопада, коли з цього напрямку постачалося в середньому близько 25,9 тис. т дизелю на тиждень (з 21 жовтня по 10 листопада).

Основним закордонним постачальником ресурсу залишається AGTG SA, яка експортувала 17,5 тис. т пального (9,9 тис. т з Румунії й 6,9 тис. т з Греції): 37% від загального імпорту з півдня. Компанія наростила відвантаження порівняно з тижнем раніше на 64%, вийшовши на свої звичні останнім часом обсяги.

Також додали ресурсу D.Trading (у 2,3 раза, до 6 тис. т) і Octans Trade (+34%, 4,4 тис. т). Водночас Cantarell Trading («Євростандарт»/«Пейд») не відвантажувала пального.

У грудні деякі трейдери планують збільшити обсяги постачання дизпального на південь, напевно, сподіваючись на збільшення попиту перед новорічними святами.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти