Сплеск експорту дизельного пального й бензину з Китаю минулої північної зими полегшив переважаючий дефіцит палива в Азії, але повторення цього року малоймовірне, вважають у Reuters.
Китайський експорт нафтопродуктів знизився з високих рівнів в останні місяці, частково в результаті посилення внутрішнього попиту, але відсутність доступних квот і скорочення норми прибутку на паливо також зіграли свою роль.
У північну зиму 2022-23 років Китай відіграв надзвичайно важливу роль у зменшенні обмежень на доступність нафтопереробленого палива, спричинених в основному втратою деяких постачань із росії, оскільки західні країни запровадили проти неї санкції через повномасштабне вторгнення в Україну.
Експорт дизельного пального досяг піку в 2,39 млн метричних тонн у січні цього року, а до червня впав лише до 290 тис., згідно з офіційними митними даними.
Проте звільнення Пекіном експортних квот у поєднанні з високою нормою прибутку в Азії сприяло відновленню постачань дизельного пального в Китаї зі зростанням експорту до 1,26 млн метричних тонн у серпні.
Відтоді вони зменшилися, впавши до 1,18 млн метричних тонн у вересні й 1,11 млн у жовтні.
Очікується, що експорт у листопаді становитиме менше за 700 тис. метричних тонн, згідно з оцінкою LSEG на основі відстеження руху суден і портових даних.
Станом на 19 листопада LSEG оцінив лише 250 тис. метричних тонн дизельного експорту з Китаю в листопаді, тоді як Kpler оцінював приблизно 2 млн барелів, що еквівалентно 266 тис. метричних тонн.
Нафтопереробники Китаю стикаються з нижчою нормою прибутку від палива, проданого на внутрішньому ринку, й хоча регіональна маржа вища, багато нафтопереробників стримуються відсутністю квот.
Маржа прибутку, або крек, для бареля газойлю, середнього дистиляту, який є сировиною для дизельного пального й реактивного гасу, на типовому сингапурському нафтопереробному заводі закінчилася на рівні $23,94 у понеділок, порівняно з останнім мінімумом у $20,46 10 листопада, але на 42% нижче від піку в $41,54 минулої зими, досягнутого 16 грудня.
Нижча рентабельність дизельного пального є додатковим обмеженням для експорту Китаю, і ймовірність зростання попиту цієї зими розсіюється на тлі ознак достатньої пропозиції як в Азії, так і в Європі, й занепокоєння уповільненням глобального економічного зростання.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти