Китай, найбільший споживач скрапленого вуглеводневого газу, збільшив морський імпорт 2024 року на 11,7% порівняно з 2023-м – до 34,8 млн т, свідчать розрахунки Reuters, що базуються на даних трейдерів і LSEG.
Зі слів трейдерів, причиною зростання імпорту стало збільшення споживання СВГ як нафтохімічної сировини, насамперед для установок дегідрування пропану (PDH), а також попит у комунально-побутовому секторі.
Згідно з розрахунками Reuters, заснованими на даних LSEG, головними постачальниками CВГ у порти Китаю торік стали США, ОАЕ, Іран й Катар, на частку яких припало відповідно 56,3%, 10,6%, 9,8% і 7% від загального обсягу морського імпорту, частка Саудівської Аравії становила 3,9%, Оману — 2,9%, Кувейту — 2,7%.
Головні порти для вивантаження CВГ у Китаї минулого року були зосереджені у східній і південно-східній частинах країни: на частку терміналів у портах «Яньтай» і «Нінбо» припало близько 11,4% і 11,1% від загального обсягу морського імпорту, «Ляньюньган» і «Дунгуань» – 9,8% і 7,6% відповідно.
Як зазначають трейдери, росія поки що постачає СВГ у Китай лише через сухопутні кордони — як залізничним, так і автомобільним транспортом. Відкриття першого морського термінала з перевалки СВГ на Далекому Сході рф у радянській гавані заплановано на кінець 2025 року, після чого з'явиться можливість доставлення пропан-бутану у танкерах-газовозах до портів Китаю.
російські експортери збільшили залізничні відвантаження СВГ до Китаю 2024 року на 45% порівняно з 2023-м – до 294 тис. т. Спотові ставки фрахту для перевезення СВГ у танкерах класу VLGC (very large gas carrier) за 2024 рік упали на 50%, свідчать розрахунки Reuters, що базуються на даних брокерської компанії Gibson Shipbrokers.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти