Обсяг перевезення російської нафти танкерами, що належать Греції, впав до найнижчого рівня з часів розв’язаної росією повномасштабної війни проти України, пише Shipping Telegraph.
Нове дослідження показує, що лише 3 з 65 вантажів російської сирої нафти, завантажених між 1 і 16 листопада, були на грецьких суднах.
Аналіз компанії Windward свідчить, що це негайне виведення відображає широкомасштабні порушення ринку й обережність напередодні критичного терміну виконання санкцій США, спрямованих на дві великі російські нафтові компанії.
Санкції проти «роснєфті» й «лукойлу», а також десятків дочірніх компаній, є частиною зусиль, спрямованих на посилення тиску на москву, щоб вона припинила війну, розпочату 2022 року широким вторгненням в Україну.
З набуттям чинності санкціями США проти «роснєфті» й «лукойлу» 21 листопада тиск на потоки сирої нафти зростає.
Санкції, спрямовані проти ключових російських виробників, сигналізують про фундаментальну зміну стратегії адміністрації Дональда Трампа, яка з моменту інавгурації у січні значною мірою зосереджувалася на іранській нафті й судноплавстві.
Блокування експорту — замість обмеження ціни продажу, водночас забезпечуючи рух потоків, — безпосередньо підриває основний принцип цінової межі на нафту.
З січня по липень, коли російська нафта сорту Urals коштувала нижче за обмеження у $60 за барель, грецькі судна законно відвантажували до 40% усієї сирої нафти з росії, разом із підсанкційними танкерами та іншими суднами «тіньового флоту», повідомляє Windward.
У серпні регулятори ЄС і Великої Британії заявили, що з вересня знижують цінову межу на нафту на 15% — до $47,6 за барель. Це підняло значну частину російської сирої нафти вище від межі, обмежуючи відвантаження, що належать Греції.
Грецькі судноплавні компанії, які довгий час домінували у світовій торгівлі танкерами, стверджують, що їхня діяльність повністю відповідає міжнародному праву. Вони проводять належну перевірку покупців і дотримуються всіх правил.
Згідно зі щорічним звітом Союзу грецьких судновласників за 2024-2025 роки, опублікованим у серпні, грецьке судноплавство залишається найбільшим у світі з 5 691 судном, що становить близько 20% світової потужності в тоннах дедвейту (dwt).
Відповідно до звіту UGS, грецький флот становить 20% світового й 61% флоту Європейського Союзу.
Попередній аналіз Windward показує, що з серпня відстежується менше грецьких суден, які перевозять російську нафту, після того, як ЄС уперше повідомив про введення з вересня нижчої на 15% цінової межі.
Згідно з ціновою межею, західні постачальники морських послуг — включаючи фрахтувальників, судновласників, страховиків, банки та нафтотрейдерів, — не можуть перевозити російську нафту до третіх країн без підтвердження того, що вона була придбана нижче за межу.
Нещодавно Європейський Союз закликав Грецію активізувати свої зусилля зі стримування діяльності «тіньового флоту», який росія використовує для експорту нафти в обхід європейських санкцій.
Кілька тижнів тому верховний представник ЄС із закордонних справ і політики безпеки Кая Каллас на спільній прес-конференції з міністром закордонних справ Греції Йоргосом Герапетрітісом в Афінах наголосила, що «більше доходів росії надходить від нафти, і це відбувається завдяки їхньому «тіньовому флоту», який «допомагає росії уникати санкцій на експорт нафти».
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти