Три великі грецькі судноплавні компанії припинили транспортування російської нафти останніми тижнями, щоб уникнути санкцій США, які зараз накладаються на деякі транспортні компанії, що перевозять російську нафту, повідомили Reuters чотири трейдери й показали дані про доставку.
Ця подія – удар для росії, оскільки вона звужує кількість транспортних компаній, які готові транспортувати російську нафту до споживачів в Азії, Туреччині, на Близькому Сході, в Африці й Південній Америці, хоча трейдери кажуть, що москва все ще має достатньо транспортних компаній.
Грецькі вантажовідправники Minerva Marine, Thenamaris і TMS Tankers останніми тижнями припинили транспортування російської нафти, повідомили чотири трейдери.
Усі три компанії були активними вантажниками російської нафти й палива до вересня-жовтня, коли вони почали скорочувати свою участь, згідно з даними трейдерів і транспортних агентів, які були використані Reuters.
Зі слів трейдерів, які раніше співпрацювали з трьома фірмами, усі три компанії відхилили запити на судна для завантаження російської сирої нафти в листопаді й пізніше.
Вихід грецьких вантажовідправників із торгівлі відбувся після посилення санкцій США, накладених на постачання російської нафти.
У жовтні Вашингтон запровадив перші санкції проти власників танкерів у Туреччині й Об’єднаних Арабських Еміратах, які перевозили російську нафту, що перевищує максимальну ціну G7 на рівні $60 за барель. Минулого тижня було накладено санкції на ще три кораблі.
Три грецькі компанії десятиліттями постачали російську нафту і продовжували це робити, коли більшість інших західних компаній припинили експлуатацію цих маршрутів, щоб уникнути зростання ризиків санкцій і встановлення обмеження ціни.
Маршрути були прибутковими. Торгівля російською нафтою за останній рік принесла рекордні доходи вантажовідправникам, які пішли на ризик і залишилися в бізнесі.
Фрахтові ставки на транспортування російської нафти минулої зими підскочили до $15 млн за рейс танкера з балтійських портів до Індії, оскільки вантажовідправники стягували високі ставки через ризик. Це було в кілька разів дорожче, ніж постачання несанкційної сирої нафти.
Три грецькі компанії експлуатують понад 100 нафтових танкерів, здатних обробляти майже весь експорт нафти з портів росії «приморськ», «усть-луга» й «новоросійськ», приблизно 10 млн тонн на місяць, або 2,4 млн барелів на день.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти