Експорт сирої нафти з США у Китай, найбільший світовий імпортер нафти, відновився у жовтні з найнижчого рівня з 2020 року на тлі слабкого китайського попиту на паливо й прибутків нафтопереробних заводів (НПЗ), але перспективи зростання експорту сумні, свідчать дані відстеження руху суден Kpler.
Щомісячний імпорт Китаєм сирої нафти від провідного світового виробника досяг 24 тис. барелів на день (б/д) у серпні, найнижчого рівня з лютого 2020 року, коли COVID-19 скоротив попит. За даними Kpler, у вересні й жовтні вони відновилися приблизно до 134 тис. і 130 тис. б/д відповідно.
Однак це все ще приблизно вдвічі менше, ніж у середньому 259 тис. б/д 2023 року, й слабкий попит у Китаї сприяв скороченню експорту США в Азію до трирічного мінімуму у жовтні, 955 тис. б/д.
«Слабкість економіки, яку ми спостерігаємо в Китаї, впливає на слабкість роботи НПЗ і, зрештою, на слабкий попит на нафтопродукти. Згідно з даними про доставлення й документами з Венесуели, у жовтні Китай був основним напрямком експорту нафти з Венесуели: 385,3 тис. б/д прямо чи опосередковано відправлено державною нафтовою компанією PDVSA.
Розширення трубопроводу Tran Mountain (TMX) у травні майже втричі збільшило потік сирої нафти з Альберти, що не має виходу до моря, до тихоокеанського узбережжя Канади, а також збільшило кількість постачань канадської сирої нафти, що прямує безпосередньо у Китай, різко скоротивши експорт із портів США», — сказав Метт Сміт, аналітик Kpler.
Загальний імпорт сирої нафти у Китай упав у жовтні на 9%, показали дані 7 листопада, це шостий місяць поспіль падіння порівняно з минулим роком, оскільки закриття державного НПЗ додало зниження попиту з боку незалежних нафтопереробників.
Загальний обсяг імпорту впав приблизно до 10,53 млн б/д, показали дані Головного митного управління, дещо відновившись від липневих 9,97 млн б/д, найнижчого рівня за 22 місяці.
Китай усе частіше закуповує сиру нафту у таких країнах, як росія, що перебуває під санкціями США. Слабкість американського експорту до Китаю, ймовірно, триватиме, кажуть аналітики, оскільки зусилля Пекіна зі стимулювання економічного зростання потребуватимуть часу, щоб укоренитися й збільшити попит на пальне.
«Ми не повинні очікувати зростання попиту з боку Китаю на 600-700 тис. б//д, як ми спостерігали минуле десятиліття», — сказав Сміт з Kpler.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти