В начало

Дітям на молоко: скільки зароблять трейдери на постачаннях залізниці

Маржинальність постачань дизпального для потреб «Укрзалізниці» коливається у межах 170-300 грн за тонну. До такого висновку дійшли у Консалтинговій групі «А-95» на основі вивчення результатів останніх тендерів УЗ після повернення до формульного ціноутворення.

Наприкінці грудня – початку січня Центр забезпечення «Укразалізниці» провів три тендери на 28, 12 і 20 тис. т дизельного пального. Перемогу у перших двох отримала компанія «Укрпалетсистем» (UPG), запропонувавши ресурс за 50 526 і 49 842 грн/т відповідно, у третьому — «Укрнафта» з ціною 52 387 грн/т.

Розрахунки показують, що для січневих постачань ціни на ДП, яке буде постачати UPG, становить 55 270 грн/т і 54 586 грн/т відповідно, для «Укрнафти» — 57 131 грн/т.

Згідно з формулою ціна розраховується на основі котирувань Platts, офіційного курсу гривні до долара, акцизного податку і маржі постачальника. Своєю чергою маржа закладається у ціні контракту і надалі не коригується.

Для розрахунку маржі також застосовується формула, яка залежить від суми договору, обсягу лота, котирувань Platts, курсу валюти й акцизного податку. Разом із цим вона не включає поправки на пальне від виробників і логістичні витрати постачальників до українського кордону і територією країни.

До прикладу, за контрактом UPG на 28 тис. тонн пального, яке має постачатися із західних країн на Львівську залізницю, розрахункова маржа трейдера за контрактом становить 4 500 грн/т. З яких $83/т (4 200 грн/т) припадає на транспортування до кордону і поправку виробника, не враховуючи ціну перевезень територією України.

Аналогічний розрахунок для контракту з «Укрнафтою», яка буде постачати ресурс для Південної залізниці, показує заробіток 100 грн/т.

За другим контрактом UPG (12 тис. т), який передбачає постачання на Одеську залізницю, такі затрати (поправка і транспортування до кордону) становлять $72/т (3600 грн/т), що дає близько 300 грн/т маржинальності.

Дата підписання контракту

Постачальник

Обсяг, т

Ціна за контрактом, грн/т

Розрахункова ціна за формулою станом на 24.01.25, грн/т

Ринкова ціна станом на 24.01.25, грн/т

31.12.24

«Укрпалетсистем»

28000

50526

55290

57257

08.01.25

«Укрпалетсистем»

12000

49842

54606

57257

10.01.25

«Укрнафта»

20000

52387

57151

57257

«Змінені правила допуску претендентів на тендери «Укрзалізниці» підсилили конкуренцію і як наслідок забезпечили мінімальну ціну. Це краща відповідь на побоювання відносно якихось змов і спекулятивних націнок», – заявив директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.

Як повідомляв enkorr, наприкінці 2024 року «Укрзалізниця» переглянула критерії допуску до закупівель постачальників дизельного пального, повернулася до формульного ціноутворення і запровадила прогнозований графік постачань. Це одразу призвело до збільшення кількості учасників торгів.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти