Європейська бізнес-асоціація стурбована намірами АТ «Укрзалізниця» запровадити диференційовані підвищувальні коефіцієнти для розрахунку тарифів на вантажні перевезення у напрямку окремих морських портів. Про це ЄБА повідомила на своїй офіційній сторінці.
Як зазначають компанії-члени асоціації, таку ініціативу вважають необґрунтованою й такою, що може зашкодити українським експортерам й економіці загалом.
ЇЇ реалізація зокрема суперечить принципам рівного доступу до інфраструктури й створює ризики недотримання антимонопольного законодавства, може вповільнити євроінтеграцію транспортної галузі, а також знизить конкурентоспроможність українського експорту, особливо аграрної продукції.
У заяві ЄБА зазначає, що різні тарифи для перевезень фактично означатиме втручання у формування собівартості перевезень, що не узгоджується з чинним законодавством.
Водночас в асоціації зауважили, що чинний збірник тарифів на вантажні перевезення вже передбачає різні тарифні ставки залежно від відстані перевезень, тому віддаленість споживачів уже враховується під час розрахунку тарифів.
«В умовах війни експортні компанії ключових секторів економіки вже стикаються з високими витратами на логістику. У такій ситуації підвищення тарифів на перевезення до найбільш завантажених морських портів може ще більше вдарити по експорту, — йдеться в повідомлені, — і призвести до зростання собівартості української продукції на зовнішніх ринках, зниження конкурентоспроможності країни як експортера, скорочення валютних надходжень, падіння прибутковості різних галузей економіки й зменшення податкових надходжень».
Нагадаємо, «Укрзалізниця» планує запровадити коефіцієнти до тарифів, які залежатимуть від напряму руху вантажів. Так, для порту «Південний» він становитиме 1,09, для Чорноморська й Одеси – 1,05-1,08. А для дунайських портів, логістика до яких найдовша, тариф хочуть залишити без змін.
Проти цієї ініціативи вже виступили Федерація роботодавців транспорту України, Міжнародна торгова палата України і Центр транспортних стратегій.
Своєю чергою, заступник директора департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов вважає, що встановлення єдиного тарифу на перевезення вантажів до всіх морських портів призведе до того, що термінали, які розташовані ближче географічно (порт «Південний»), будуть дотувати логістику терміналів, що знаходяться далі (Чорноморськ, Ізмаїл).
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти