В начало

Азія виграє від запровадження Трампом мит на нафту

Виробники нафти в Канаді й Мексиці, ймовірно, будуть змушені знизити ціни й переспрямувати постачання в Азію, якщо обраний президент США Дональд Трамп запровадить 25% імпортне мито на імпорт сирої нафти з двох країн. Про це з посиланням на дані трейдерів і аналітиків пише Reuters.

Два джерела, знайомі з планом Трампа, повідомили Reuters, що нафту не буде звільнено від потенційного підвищення тарифів на імпорт з Канади й Мексики, попри попередження нафтової промисловості США про те, що така політика може завдати шкоди споживачам, промисловості й національній безпеці.

За даними Управління енергетичної інформації США, Канада й Мексика – два найбільших експортери нафти до Сполучених Штатів, на них припадає 52% й 11% валового імпорту відповідно.

На Сполучені Штати припадає 61% водних потоків з Канади й 56% з Мексики, показали дані відстеження руху суден від Kpler.

Згідно з оприлюдненими даними, 2024 року експорт канадської сирої нафти, що перевозиться водою, підскочив на 65%, до приблизно 530 тис. барелів на день (б/д) після того, як відкриття розширеного Трансгірського трубопроводу збільшило постачання до США та Азії.

«Якщо канадські виробники зіткнуться з експортними обмеженнями, якщо не зможуть переспрямувати свої бочки, які раніше експортувалися в США, на інші ринки, вони можуть зіткнутися з більшими знижками, а також зазнати певних втрат доходу», – вважає Даан Струйвен, керівник глобальних досліджень сировинних товарів Goldman Sachs.

Канада з Мексикою експортують переважно важку сиру нафту з високим вмістом сірки, яка переробляється на складних нафтопереробних заводах (НПЗ) у США й більшості країн Азії.

«Це впливає на важкі сорти. Що збираються робити американські нафтопереробники? Навіть важка нафта Саудівської Аравії обмежена», — сказав трейдер із Сингапуру, додавши, що деякі американські нафтопереробні підприємства можуть отримувати сиру нафту лише по трубопроводах, що обмежує їхні можливості. для імпорту.

З його слів, «або виробник, або нафтопереробник повинні будуть поглинати тарифи», а канадським виробникам доведеться знижувати свою нафту більше, щоб залучити попит з боку азійських нафтопереробників і покрити витрати на перевезення на великі відстані.

Джерела з нафтопереробної промисловості в Азії й аналітики заявили, що очікують збільшення надходження канадської й мексиканської нафти до Азії, якщо Трамп запровадить мита.

«Ми, ймовірно, побачимо досить великий обсяг надходження до Китаю й Індії, де конфігурації НПЗ можуть переробляти сиру нафту», — сказав аналітик LSEG Ан Фам.

Експорт TMX до Азії зріс за останні місяці, оскільки азійські нафтопереробники під керівництвом китайських випробовують нові марки. Однак цього року мексиканський експорт знизився на 21%, до приблизно 860 тис. б/д.

При цьому менш ймовірно, що європейські нафтопереробники будуть викуповувати дешевші мексиканські й канадські вантажі, пояснив у коментарі Reuters аналітик Energy Aspects Крістофер Хейнс.

Мита на Мексику «потенційно вивільнили б частину сирої нафти для іспанських нафтопереробників, які беруть «Майю», але Азія може легко поглинути будь-які обсяги, які не продаються в Перську затоку США, тому буде конкуренція», — сказав він, додавши, що європейські нафтопереробники зазвичай не імпортують багато канадської сирої.

За даними Kpler, експорт мексиканської сирої нафти в Європу цього року становив у середньому близько 191 тис. б/д, 81% з яких було доставлено до Іспанії. Канадські потоки нижчі – 85 тис. б/д.

Проте окремі трейдери й аналітики Goldman Sachs залишаються скептичними щодо того, що Трамп справді запровадить тарифи, які він раніше використовував як інструмент перемовин, оскільки це призведе до інфляції для споживачів і нафтопереробників США.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти