В начало

American taste: у жовтні в Румунію надійшло 85 тис. тонн ДП з США

У жовтні обсяги надходження дизпального й газойлю у порти Румунії зросли на 30%, до 401 тис. тонн, свідчать дані Консалтингової групи «А-95».

«Констанца» була єдиним портом, куди надходили закордонні вантажі з дизпальним і газойлем.

У жовтні найбільшою країною-постачальником дизпального в Румунію була Саудівськая Аравія. Минулого місяця три танкери доставили в Констанцу 219 тис. тонн продукту. Весь обсяг було відправлено з термінала заводу Yanbu Refinery. Порівняно з вереснем обсяги постачань зросли більш ніж удвічі, що було зумовлено відсутністю в регіоні пропозицій від турецьких НПЗ.

Найбільший турецький експортер дизелю НПЗ STAR з 5 вересня по 1 листопада проводив ремонтні роботи й значно скоротив відвантаження нафтопродуктів у цей період. Партія продукту обсягом 94 тис. тонн надійшла в Констанцу з термінала заводу Yanbu Refinery.

Другими за обсягами постачань дизпального у жовтні були США. Минулого місяця у Констанці розвантажилося два танкери загальним обсягом 85 тис. тонн. Появу американського палива у Чорному морі, з одного боку, було зумовлено відсутністю турецького палива, а з іншого — конкуренцією між американськими й індійськими постачальниками у регіоні ARA.

Найкоротший шлях потрапляння індійського палива до Румунії пролягав через Червоне море. Але після підвищення загрози обстрілів цивільних суден єменськими хуситами танкери з нафтопродуктами, зокрема індійськими, почали уникати цього маршруту. Індійська Reliance, основний експортер дизелю, збільшила продажі у менш маржинальному азійському регіоні, а до Європи відвантажувала паливо в обхід африканського континенту.

Як наслідок, шлях до країн Західної Європи виявився коротшим, ніж до Румунії й Туреччини, які колись були великими покупцями індійського палива. Врешті це призвело до зростання конкуренції між Індією й США. Американські компанії зазвичай відвантажують паливо у танкерах класу MR2 й несуть більші транспортні витрати порівняно з суднами LR2 й VLCC, якими вантажить індійський виробник.

Утім, деякий обсяг індійського палива у жовтні у Румунію все ж таки потрапив. Чотири невеликих танкери завантажилися біля берегів Мальти й доставили у Констанцу 23 тис. тонн дизпального минулого місяця. Це були перші постачання індійського палива з червня цього року.

Постачання палива з Греції минулого місяця становили 41 тис. тонн. Основний обсяг, 36 тис. тонн, надійшов з термінала заводу Hellenic Petroleum в Елефсині. Решту палива було відправлено з заводу Motor Oil.

Постачання дизпального з Єгипту й Ізраїлю становили відповідно 17 тис. тонн і 15 тис. тонн.

За десять місяців обсяги перевалки ДП і газойлю у румунських портах становили 3,56 млн тонн, це на 10% перевищує показник минулого року за аналогічний період.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти