В начало

І за те спасибі: гуртові ціни ще трохи додали

Ціни на дизельне пальне продовжують перебувати під тиском європейських котирувань, які зберігали висхідний тренд. Ресурсне забезпечення залишається достатнім, крім того, відчувається втома від виснажливого квітня, який приніс трейдерам довгі мінуси. Не виключено, що найближчим часом ситуація почне вирівнюватись, оскільки постачання з окремих напрямків може припинитись.

З 14 по 16 квітня європейські котирування на Середземномор’ї зросли в середньому на $11/т (0,43 грн/л), на півночі — на $8/т (0,32 грн/л).

Динаміка середніх цін на ДП в Європі, $

Продовжує зростання і внутрішній ринок: середня вартість ДП додала 0,44 грн/л (до 43,78 грн/л), і таким чином сумарне зростання ціни з початку цієї травневої фази становило 0,84 грн/л.

Динаміка середніх цін на дизельне пальне в Україні, грн/л

Протягом минулого тижня вартість пального на південних терміналах зросла на 0,50-0,60 грн/л, до 41,15-41,75 грн/л. Знову на нижній межі проходила «Кворум-Нафта» (41,20 грн/л), хоча були чутки, що «Арстак» віддавав за 41 грн/л.

На заході діапазон цін став ширшим і становив 42,15-45,5 грн/л. Серед відомих гравців тут позначилась УНТК (42,40 грн/л), з якою намагалися конкурувати оператори найбільших мереж «бочок» в регіоні — GTS Трейдінг Україна (42,15 грн/л) і «Нексен Ойл» (42,40 грн/л).

Профіцит на ринку зберігається, особливо на півдні, де минулого тижня спостерігалося збільшення імпорту на 12%. Хоча в місячній динаміці травневі обсяги поступаються квітневим на 11% і 14% як на заході, так і на півдні відповідно.

Багато хто не вірить, що це надовго.

«Це може бути пов’язано з графіками відвантажень, а не з довгоочікуваною зміною тактики гравців ринку», — вважає один із трейдерів.

Хай там як, поки що у травні бачимо збільшення обсягів постачань «Кантарелом», «Азаресом» й «Арстаком». Дві останні компанії залишаються ключовим подразником у регіоні, надійно окупувавши рейтинги мінімальних цін реалізації.

Що стосується західного кордону, то тут помітне збільшення обсягів від WOG, «Унімот Україна» і «Мартін Трейду».

«У цьому місяці добовий імпорт збільшився через довантаження законтрактованого квітневого ресурсу. На травень, через перелив ринку, ми зменшили закупівлю дизельного пального за рахунок спотових обсягів», — прокоментував ситуацію засновник «Мартін Трейду» Володимир Порайко.

Зазначимо, що в травні трейдери наростили закупівлю пального з Литви й Грузії. З Литви обсяги зросли з 1,55 тис. т у квітні до 2,1 тис. т (+36%), з Грузії — з 0,63 тис. т до 0,81 тис. т (+29%).

Orlen Lietuva анонсував зниження ціни на $32/т, до $786-804/т, залежно від базису. Пішов рух і в трейдерів цього ресурсу в Україні: ціна впала на 1,2-1,5 грн/л, до 38,79-39,40 грн/л.

Останніми кількома днями попит на дизельне пальне трохи пожвавився. Компанії пов’язують це з незрозумілою ситуацією з автомобільними перевезеннями після 18 травня.

«Особливо це відчутно з боку роздрібних мереж, які, можливо, перестраховуються на випадок виникнення проблем з логістикою», — зазначив Володимир Порайко.

Найближчим часом ситуація може змінитися ще й через те, що, за даними наших джерел, компетентні органи розглядають новий етап санкцій проти окремих постачальників, що може відсікти з ринку обсяги підозрілого походження та, відповідно, з такою ж таємничою ціною. 

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти