В начало
Олег Ясківець: стратегічна мета Wexler — зайняти 20-25% ринку бітуму

Олег Ясківець: стратегічна мета Wexler — зайняти 20-25% ринку бітуму

- Виталий Крижевский

Wexler Group бізнесмена Петра Белза виходить на ринок темних нафтопродуктів. На минулому тижні група вже почала торгівлю бітумом, заснувавши спеціалізовану компанію «Санрайс Логістикс». Її очолив Олег Ясківець, добре відомий ринку управлінець. В інтерв'ю enkorr він розповів, з чим Wexler виходить на новий для себе ринок, які завдання перед собою ставить і як планує на ньому закріпитися.

Інтерв'ю на російській мові доступне за посиланням.

Enkorr: Чому Wexler вирішив зайнятися бітумом, який є доволі специфічним продуктом?

О.Ясківець: Група Wexler вже відома на ринку як надійний постачальник світлих нафтопродуктів і це відкриває перед WG нові можливості. Диверсифікація бізнесу - один із пріоритетів групи.

В останні роки ринок бітуму виріс до рекордних показників і, за нашими прогнозами, буде рости і далі за умови сталого фінансування дорожньої інфраструктури. Ми вважаємо цей ринок цікавим і перспективним. Тому керівництвом групи прийнято рішення відкрити напрямок по темним нафтопродуктам. Wexler показав, що вміє працювати з великими обсягами і я впевнений, що репутація групи допоможе «Санрайс Логістикс» впевнено стартувати.

Enkorr: Наскільки глибоко компанія планує зануритись в цей ринок?

О.Ясківець: На початковому етапі це трейдинг і логістична складова - тобто закупівля додаткових бітумовозів, доставка продукту безпосередньо на пункти зливу. Плануємо продавати продукт за новими базисами. Але безумовно, ми будемо входити максимально глибоко в цей ринок, розглядаємо різні варіанти, наприклад, вивчаємо виробництво модифікованих бітумів. Переробка нафти - це також один із пріоритетів групи. Але для того щоб запускати такі великі проекти в Україні, потрібно дочекатися більш сприятливих умов, для довгих проектів потрібна перш за все тверда макростабілізація економіки. Але ми однозначно готові і будемо інвестувати в інфраструктуру і власне виробництво.

Enkorr: На який місячний обсяг реалізації бітуму ви плануєте вийти в цьому сезоні?

О.Ясківець: Для початку плануємо продавати по 10-12 тис. тон щомісячно до кінця року, це приблизно 10% ринку. Але глобальне завдання - вийти на рівень 20-25%.

Enkorr: На цьому ринку лідирують компанії, які давно працюють і глибоко інтегровані в цей ринок. Які конкурентні переваги на цьому ринку будуть у Wexler?

О.Ясківець: В першу чергу, ми розраховуємо отримати хороших клієнтів за рахунок логістики, гнучкості і швидкості прийняття рішень. У групи Wexler якісно розвинута логістика, яка дозволяє ефективно конкурувати. Ми хочемо заробляти на обороті, а не на великий маржі.

Enkorr: Ви почали з продажів білоруського ресурсу, інші джерела постачання розглядаються?

О.Ясківець: На сьогоднішній день укладено довгострокові контракти з білоруськими виробниками, розглядаються всі інші джерела - це наприклад – Польща та РФ. Також будемо співпрацювати з українськими виробниками в особі «Укртатнафти». Наша основна задача - надати споживачам бітуму максимально вигідний за ціною продукт в потрібній споживачу точці України.

Ми також провели дослідження, яке показало, що в Україні вже сформувався попит на якісний бітум. Він не великий, але він є. Думаю, це теж наші клієнти. Тут ми говоримо перш за все про продукт європейських виробників, а це головним чином Польща.

Enkorr: Кого ви розглядаєте своїми цільовими клієнтами - це облавтодори або приватні будівельні компанії?

О.Ясківець: Немає жодних обмежень в плані вибору клієнтів. Ми будемо брати участь в тендерах, постачати ресурс по прямим контактам приватним структурам, облавтодорам - правила однакові для всіх. Як і по нафтопродуктах, Wexler буде працювати, як і у великому опті, так і з невеликими обсягами. Але наша стратегічна задача - дійти до кінцевого споживача. Можливо, в майбутньому в рамках цього завдання ми і задумаємося про власне виробництво дорожніх сумішей, щоб дійти до кінцевого споживача продукції. Ми завжди тримаємо руку на пульсі ринку.

Enkorr: Цей ринок працює в основному з відстрочкою платежу, ви не бачите в цьому ризиків?

О.Ясківець: Нічого страшного у відстроченні платежу немає. Є певні правила, які існують на будь-якому ринку нафтопродуктів і є механізми як з цим працювати. Так, можливо хотілося б більш суворої фінансової дисципліни, але ми розуміємо на якому ринку нам доведеться працювати.

Enkorr: Окрім бітуму ви розглядаєте інші види темних нафтопродуктів?

О.Ясківець: Так, наша компанія також планує займатися мазутом. Ми вже працюємо в цьому напрямку. Є внутрішні контракти, на стадії підписання договори з імпорту. Як тільки збільшиться попит - ми готові будемо відразу його забезпечити.

Enkorr: Як ви оцінюєте поточний стан ринку мазуту?

О.Ясківець: Річний обсяг споживання зараз десь близько 60 тис. тон, але є великий відкладений попит. З чим він пов'язаний? По суті жодна ТЕЦ на сьогодні повністю не забезпечена мазутом як резервним видом палива, всупереч вимогам Міненерговугілля. У будь-який момент, як тільки у генерації виникне необхідність в придбанні мазуту - ми відразу його забезпечимо. Якщо раптом буде необхідність термінової поставки партій мазуту, ми готові розглянути варіант, в тому числі, морських поставок.

Enkorr: ви відкриваєте новий напрямок і говорите про плани інвестувати в цей ринок, чи не боїться група політичної турбулентності? Багато хто не приймає великих інвестиційних рішень на передодні виборів.

О.Ясківець: Wexler Group ніколи не приймала і не приймає участь в політичній активності. Ми в першу чергу дивимося на економіку. У акціонерів був і залишається план з розвитку напрямків видобутку і переробки нафти та диверсифікації поставок.

Тому політично турбулентні ризики нас хвилюють, оскільки вони впливають на макрофінансову стабільність, але ми розраховуємо, що економіка буде працювати і ми будемо рости разом з економікою.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти