Кабмін звільнив голову «Укртранснафти» Миколу Гавриленка й призначив Володимира Цепенди – начальника управління закупівель «Укртрансгазу».
Не хочу акцентувати на наківських кадрових інтригах, зараз не до цього. Зрештою, це право пана Вітренка – формувати свою команду.
За моїми даними, прем’єру обґрунтували потребу звільнення Гавриленка недостатніми успіхами у проєкті реверсного запуску нафтопродуктопроводу «Прикарпатзахідтранс».
У країні паливна криза, ринок мобілізовано на пошук нафтопродуктів. Подейкують, що однією з умов нещодавнього продовження контракту Кабміну з Вітренком була саме активна участь НАКу в постачанні пального. Незадовго до цього в НАКу з’явився Володимир Бичков, який очолив трейдинг.
НАК і уряд заявили про доволі продуктивну позицію: державний оператор намагатиметься шукати унікальні можливості для імпорту, аби не створювати зайвого тиску на напрямках, де сьогодні активно контрактується приватний бізнес.
Найбільш перспективним таким джерелом є Угорщина, з якою ми з’єднані згаданим нафтопродуктопроводом. Перемовини з угорським MOL «Укртранснафта» розпочала ще на початку травня й домовилась про транспортування 35 тис. т дизпального щомісяця. Але це мають бути не угорські ресурси, а постачання українських трейдерів, які отримали змогу привозити пальне з дальніх європейських рубежів, зливати їх в Угорщині з подальшим транспортуванням в Україну. MOL у свою чергу заявив, що власних ресурсів не має, але з «барського плеча» пообіцяв постачати цілих 5000 т (1,5% від наших мінімальних потреб).
Довідково: фахівці оцінюють потенціал цього напрямку у 200 тис. т нафтопродуктів, при тому, що є технічна змога поступового прокачування як дизпального, так і бензину.
Оскільки нафтопродуктопровід зараз перебуває в управлінні «Укртранснафти», заміна його керівника була необхідна Вітренку ще й з погляду ефективності реалізації проєкту.
Отже, НАК отримав усе, що потрібно. Попереду нові перемовини з MOL, який повністю підконтрольний уряду Орбана – найбільшого друга рф у Європі. Саме Угорщина сьогодні блокує нафтове ембарго.
Уявіть, тільки на різниці цін на нафту НПЗ MOL у Словаччині й Угорщині мають 30-відсотковий дисконт, або $35/бар. (біля $255/т нафти). Сумарно на 9 млн т нафти це $2,3 млрд на рік. До цього вочевидь треба ще додати персональний дисконт Угорщини від ринкових цін на російську нафту, який не розголошується, але, поза всякими сумнівами, є дуже суттєвим. Гадаю, говорити про $3 млрд можна спокійно.
Та у цьому й слабкість угорців. Адже нафту вони отримують нашою гілкою нафтопроводу «Дружба». Гілкою, яка є голкою.
Побажаємо «нафтовій» команді НАКу успіхів і чекаємо на гарні новини!
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти