Європа досі сильно покладається на росію як на джерело дизельного пального, і залишилося менше десяти тижнів, поки санкції майже заблокують торгівлю, — яскраве нагадування про роботу, яку ще потрібно зробити, щоб знайти нові постачання, пише Bloomberg.
За даними Vortexa Ltd., зібраними Bloomberg, ЄС і Великобританія отримували близько 600 тис. барелів на добу (б/д) дизельного пального з росії впродовж 1-24 листопада, що становить 45% від загального обсягу надходжень. У жовтні в росії купували 34%, а в середньому за перші 10 місяців року – 51%. Рівень залежності різко підскочив з жовтня, коли загальний імпорт регіону різко зріс, щоб упоратися зі страйками, які вивели з ладу нафтопереробні потужності Франції.
Згідно з даними Vortexa, танкери доставляли в середньому 1,34 млн барелів ДП протягом 1-24 листопада в ЄС і Великобританію. Це значно менше, ніж у жовтні, але все ще вище, ніж у середньому за перші 10 місяців року.
З 5 лютого санкції ЄС повністю припинять морський імпорт дизельного пального й інших продуктів нафтопереробки з росії. Країна все ще залишається найбільшим зовнішнім постачальником блоку. Це означає, що покупці зіткнуться з різкою кризою, якщо вони не зможуть отримати більше барелів з інших місць, щоб заповнити прогалину. Минулого місяця експорт із порту Балтійського моря в приморську різко відновився, а наступного місяця планує ще більше зрости.
Грудень є останнім місяцем, коли трейдери ICE Gasoil — основного ф’ючерсного ринку дизельного пального в Європі — отримають дозвіл постачати фізичне російське паливо до місць зберігання в регіоні ARA за цими контрактами. Це потенційно створює стимул, щоб це зробити, для тих, хто хоче продавати російські барелі через ці ф’ючерсні контракти. У січні укладати угоди на постачання російського дизелю в ICE Gasoil буде заборонено.
Значна кількість загальної російської продукції, що транспортується водою, потрапляє в зону Амстердам-Роттердам-Антверпен, центр торгівлі нафтою в північно-західній Європі. Серед інших імпортерів дизельного палива з росії — Франція, Німеччина й Польща.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти