У початок

Зростаючий апетит Китаю до російського LPG обмежує транспорт та інфраструктура

Подальше зростання російського експорту скрапленого газу до Китаю після сплеску 2022 року буде обмежено вузькими місцями в інфраструктурі й судноплавстві, а також фінансовими обмеженнями після того, як із 5 лютого набуло чинності ембарго на російські нафтопродукти, повідомляє S&P Global.

Імпорт Китаєм російського скрапленого газу зі значною знижкою зріс до 159,6 тис. тонн 2022 року з приблизно 14 тис. тонн 2021 року, свідчать дані Генеральної митної адміністрації, відповідно до постійного зростання завантажень у російських портах із середини 2022 року.

Згідно з даними S&P Global Waterborne LIVE LPG & Ethane, завантаження скрапленого газу в російських портах у червні зросло до 74 тис. тонн після середнього рівня 57 тис. тонн на місяць у лютому-травні, а потім зросло до 9,5 тис. тонн у листопаді й 92 тис. тонн у грудні, головним чином за рахунок постачань до Туреччини, Індії, Китаю й Естонії, яка реекспортувала газ в Україну.

Однак російські завантаження різко впали до 38,6 тис. тонн у січні, як показали дані S&P Global, напередодні останніх дій ЄС і G7 у відповідь на повномасштабне вторгнення рф в Україну.

Західне торгове джерело заявило, що надлишок дешевого російського експорту скрапленого газу має «руйнівний» вплив на ринок східної Європи.

Дистриб’ютор сказав, що деякі компанії з надмірними російськими вантажами розпоряджаються ними з величезними знижками, більшість із яких прямують в Азію через заборону ЄС на російські нафтопродукти, фактично обмежуючи постачання російського LPG в Польщу.

«Існує велика реакція східної Європи через відсутність російського постачання», — сказав дистриб’ютор, маючи на увазі залежність східної Європи від російського LPG до вторгнення в Україну.

Ринкові джерела повідомили, що знижки на російський скраплений газ обсягом $200-300 за тонну до поточних цін стимулювали експорт до Китаю, але відставання інфраструктури й довгий і дорогий рейс до Східної Азії стримували постачання.

«Є лише один або два пункти перетину кордону, тому логістичні вузькі місця [залізницею] не сприяють потокам», — сказав другий дистриб’ютор. Зі слів джерел, більшість експорту здійснюється через стару залізничну інфраструктуру, за оцінками, потужність якої становить 120 тис. тонн.

Скраплений газ рф уперше було доставлено на борт VLGC 2022 року шляхом перекачування з судна на судно за допомогою суден «Navigator» російського трейдера «сибур».

Судно VLGC Eiger Explorer дедвейтом 50 513 тонн здійснило першу пересадку STS у липні 2022 року біля Роттердама з російським вантажем, перш ніж відправитися в Нінбо 9 вересня, згідно з торговими джерелами й програмним забезпеченням Platts cFlow для відстеження суден і товарів від S&P Global Commodity Insights.

«Цей вантаж пішов до China Gas», — повідомило одне китайське джерело, посилаючись на головного постачальника міського газу в країні, додавши, що він був доставлений західною торговою компанією.

За ним пішов VLGC Monte Rosa Explorer дедвейтом 57 555 тонн, який вийшов із порту Таллінна (гавань Мууга) в Естонії 6 листопада з вантажем, який прибув у провінцію Гуандун на півдні Китаю 27 грудня, згідно з джерелами судноплавства та cFlow.

Проте закінчення 10-річного контракту з Navigator Gas на пару кораблів льодового класу означатиме, що «сибуру» буде важко здійснювати такі передачі в майбутньому, повідомили джерела.

Із запровадженням санкцій ЄС російським експортерам буде заборонено фрахтувати судна або отримувати західне страхове покриття й фінансування, навіть якщо для азіатських країн не буде незаконним купувати російську продукцію, повідомили торговельні джерела.

Попри те, що китайські покупці можуть використовувати власні акредитиви й страхове покриття, немає багатьох торговців, які готові купувати так далеко, кажуть джерела.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти