У початок

Зовнішній ринок: запасів багато, але ситуація може змінитись

Наприкінці зими на ринку дизельного пального все виразніше видно тектонічні зрушення. Якщо перші два місяці зими компанії намагалися закупити якомога більше продукту, щоб підготуватися до можливих наслідків антиросійського ембарго, то у лютому, відчувши відсутність загрози паливного голоду, розпочали боротьбу із запасами.

За даними enkorr, 1-19 лютого українські імпортери розмитнили 328,7 тис. тонн, це на 14% менше, ніж за аналогічний період січня. Компанії розпродують надлишки продукту, знижуючи ціни на внутрішньому ринку. Проте у цій справі треба бути обережними і, як у казино, вміти вчасно зупинитися.

Послаблення попиту з боку українських покупців відбувається на всіх напрямках постачання, але найбільше падіння продажів спостерігається у трейдерів, що постачають болгарський, румунський і турецький ресурс. За даними еnkorr, 13-19 лютого імпортери розмитнили лише 9,5 тис. тонн дизпального, що їде з південних базисів, це у 5,5 раза менше, ніж двома тижнями раніше.

Минулого тижня розміри премій на автомобільні партії дизпального на східних терміналах Польщі не змінилися й складають $100-120. Зі слів польських постачальників, попит з боку України наприкінці лютого невисокий, утім, наближення весни вже відчувається. «До нас почали звертатися українські аграрні компанії, але кількість запитів наразі дуже мала», — розповідає трейдер із Польщі. На балтійських терміналах дизпальне пропонується з преміями $115-130 до північно-європейських котирувань.

На південному напрямку трейдери зменшили премії через профіцит продукту. «У Румунії й Болгарії спостерігається зниження попиту з боку українських контрагентів. У результаті премії знижуються, але продажі завдяки цим заходам не зростають», — коментує ситуацію трейдер, що реалізує дизпальне з терміналів у Русе й Галаці.

Співрозмовник додає, що очікує збільшення продажів палива у березні. За даними еnkorr, минулого тижня автомобільні партії дизелю на терміналах в Русе продавались із преміями $90-120, у порті «Констанца» — за +$90 до середземноморських котирувань. На дунайських терміналах продукт пропонується з преміями $160-180.

Скорочення запасів дизпального відбувається не лише в Україні, а й у Європі. Великі обсяги імпорту в країни ЄС у грудні призвели до збільшення запасів у сховищах. У регіоні ARA 19 січня було зафіксовано максимальні з червня 2021 року запаси дизпального — 16,5 млн барелів (2,2 млн тонн). Вже у третій декаді січня попит на імпортний ресурс з боку європейських країн почав зменшуватися, що супроводжувалось зниженням цін у регіоні. Протягом місяця (23 січня-23 лютого) північно-європейські й середземноморські котирування ULSD обвалилися на $230, пірнувши нижче за $800/т, тоді як обсяги постачань дизпального з Азії й Близького Сходу за той же період упали вдвічі. За даними Kpler, 13-19 лютого через Суецький канал пройшло лише 640 тис. тонн газойлю й ДП проти 1,3 млн тонн 16-22 січня. Прибуття цього обсягу у порти призначення очікується 7-25 березня.

Наступного місяця у деяких європейських країнах стартують сезонні сільськогосподарські роботи. Зростання активності аграріїв на тлі низьких запасів може переломити ціновий тренд, що склався у європейському регіоні. Здорожчанню дизпального також може сприяти початок ремонтних робіт на заводі Pernis (Роттердам) компанії Shell у березні. Це найбільший НПЗ Європи, його потужність складає 20,5 млн тонн.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти