Наприкінці зими на ринку дизельного пального все виразніше видно тектонічні зрушення. Якщо перші два місяці зими компанії намагалися закупити якомога більше продукту, щоб підготуватися до можливих наслідків антиросійського ембарго, то у лютому, відчувши відсутність загрози паливного голоду, розпочали боротьбу із запасами.
За даними enkorr, 1-19 лютого українські імпортери розмитнили 328,7 тис. тонн, це на 14% менше, ніж за аналогічний період січня. Компанії розпродують надлишки продукту, знижуючи ціни на внутрішньому ринку. Проте у цій справі треба бути обережними і, як у казино, вміти вчасно зупинитися.
Послаблення попиту з боку українських покупців відбувається на всіх напрямках постачання, але найбільше падіння продажів спостерігається у трейдерів, що постачають болгарський, румунський і турецький ресурс. За даними еnkorr, 13-19 лютого імпортери розмитнили лише 9,5 тис. тонн дизпального, що їде з південних базисів, це у 5,5 раза менше, ніж двома тижнями раніше.
Минулого тижня розміри премій на автомобільні партії дизпального на східних терміналах Польщі не змінилися й складають $100-120. Зі слів польських постачальників, попит з боку України наприкінці лютого невисокий, утім, наближення весни вже відчувається. «До нас почали звертатися українські аграрні компанії, але кількість запитів наразі дуже мала», — розповідає трейдер із Польщі. На балтійських терміналах дизпальне пропонується з преміями $115-130 до північно-європейських котирувань.
На південному напрямку трейдери зменшили премії через профіцит продукту. «У Румунії й Болгарії спостерігається зниження попиту з боку українських контрагентів. У результаті премії знижуються, але продажі завдяки цим заходам не зростають», — коментує ситуацію трейдер, що реалізує дизпальне з терміналів у Русе й Галаці.
Співрозмовник додає, що очікує збільшення продажів палива у березні. За даними еnkorr, минулого тижня автомобільні партії дизелю на терміналах в Русе продавались із преміями $90-120, у порті «Констанца» — за +$90 до середземноморських котирувань. На дунайських терміналах продукт пропонується з преміями $160-180.
Скорочення запасів дизпального відбувається не лише в Україні, а й у Європі. Великі обсяги імпорту в країни ЄС у грудні призвели до збільшення запасів у сховищах. У регіоні ARA 19 січня було зафіксовано максимальні з червня 2021 року запаси дизпального — 16,5 млн барелів (2,2 млн тонн). Вже у третій декаді січня попит на імпортний ресурс з боку європейських країн почав зменшуватися, що супроводжувалось зниженням цін у регіоні. Протягом місяця (23 січня-23 лютого) північно-європейські й середземноморські котирування ULSD обвалилися на $230, пірнувши нижче за $800/т, тоді як обсяги постачань дизпального з Азії й Близького Сходу за той же період упали вдвічі. За даними Kpler, 13-19 лютого через Суецький канал пройшло лише 640 тис. тонн газойлю й ДП проти 1,3 млн тонн 16-22 січня. Прибуття цього обсягу у порти призначення очікується 7-25 березня.
Наступного місяця у деяких європейських країнах стартують сезонні сільськогосподарські роботи. Зростання активності аграріїв на тлі низьких запасів може переломити ціновий тренд, що склався у європейському регіоні. Здорожчанню дизпального також може сприяти початок ремонтних робіт на заводі Pernis (Роттердам) компанії Shell у березні. Це найбільший НПЗ Європи, його потужність складає 20,5 млн тонн.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти