У жовтні імпорт дизельного палива в Туреччину скоротився на 14%, до 947 тис. тонн, свідчать дані турецького Інституту статистики.
Скорочення жовтневого імпорту зумовлено зменшенням постачань продукту з росії. Внаслідок заборони на експорт нафтопродуктів обсяги імпорту російського дизельного пального в Туреччину минулого місяця впали на 21%, до 724 тис. тонн, це найнижчий показник з лютого цього року. Нагадаємо, після впровадження ембарго ЄС проти російських нафтопродуктів Туреччина стала найбільшим імпортером російського дизпального, купуючи щомісяця більше мільйона тонн. Крім того, значні обсяги дизпального й газойлів країна отримувала для подальшого перепродажу. Згідно з даними Консалтингової групи «А-95», у жовтні в турецькі порти надійшло 964 тис. тонн російського дизпального і газойлю.
Випадіння майже 200 тис. тонн російського дизелю з паливного балансу змусило турецькі компанії збільшити закупівлі індійського продукту. У жовтні в Туреччині було розмитнено рекордні для цього року 130 тис. тонн дизпального з Джамнагарського НПЗ. Також минулого місяця відновилися постачання з Греції, звідти надійшло 39 тис. тонн продукту.
За десять місяців обсяги імпорту ДП в Туреччину збільшилися на 37%, до 10,6 млн тонн. Зростання попиту на імпортний продукт зумовлено зменшенням власного виробництва палива через тривалі ремонти на НПЗ. Згідно з даними Ради з регулювання енергетичного ринку Туреччини (EPDK), за перші три квартали виробництво дизпального в країні склало 11,7 млн тонн, це на 9% менше порівняно з минулим роком. Водночас споживання на внутрішньому ринку за дев’ять місяців зросло на 6%, до 19,9 млн тонн.
Найбільшим постачальником дизпального була росія, за десять місяців обсяги імпорту з цього напрямку потроїлись і сягнули 8,64 млн тонн. Обсяги імпорту дизпального з Індії цього року впали у 5 разів, до 396 тис. тонн.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти