Ситуація на основних напрямках постачання дизельного пального стрімко змінюється. Учасники ринку повідомили enkorr, що польські постачальники суттєво підвищили премії на автомобільні партії продукту.
Цього тижня дизпальне зі східних терміналів Польщі пропонується з націнкою +$90-120/т до котирувань CIF, тоді як ще на наприкінці вересня трейдери були готові укладати угоди за +$50-65/т. «Ситуація в Польщі дуже сильно змінюється. Від початку місяця мені збільшили премії на $30-50/т», — каже один з українських імпортерів.
У першій половині жовтня польські постачальники мають обмежені обсяги продукту. Через неможливість здійснювати прибуткові продажі на внутрішньому ринку більшість польських компаній прийняла рішення скоротити обсяги імпорту. Водночас трейдери у Польщі відзначають збільшення кількості звернень від українських компаній і пов’язують це з проблемами митного оформлення вантажів з Болгарії й Молдови. «Підвищення премій — це наслідок зростаючого попиту. Ми пропонуємо продукт на тих умовах, на яких ринок готовий купувати», — каже один з польських постачальників.
Польські трейдери повідомляють, що у другій половині жовтня ситуація з наявністю дизпального на базах почне поліпшуватися. «Ми очікуємо надходження нових обсягів продукту на свої бази після 15-18 жовтня», — каже один з великих польських постачальників, який наразі не укладає нових угод через відсутність ресурсу. Інша польська компанія повідомила enkorr, що очікує прибуття потягів із дизпальним на початку листопада. Постачальники вважають, що повернення націнок до вересневих рівнів, найімовірніше, не буде. На польські термінали потроху починають завозити дизпальне з зимовими характеристиками, його собівартість дещо вища за літній продукт.
На півдні постачальники також почали підвищувати ціни. Одна з болгарських компаній повідомила enkorr, що продаватиме автомобільні партії нового ресурсу, який невдовзі надійде на термінал у Русе, з премією +$100-110 до котирувань FOB Med. Учасники ринку кажуть, що деякі болгарські компанії змінюють постачальників і приводять до ладу необхідні документи на партії продукту, щоб відповідати теперішнім вимогам української митниці. Все це впливає на кінцеві ціни реалізації.
Окрім дефіциту в Польщі й проблем з оформленням на півдні, на забезпечення українського ринку імпортним продуктом також впливає ситуація на кордоні. Останні кілька днів на прикордонних пунктах пропуску суттєво збільшився час очікування на виїзд з України. На польських КПП доводиться стояти по 8-11 днів, на румунських — по 10-15 днів, свідчать данні сервісу «єЧерга». Учасники ринку вважають, що затримки на кордоні пов’язані зі збільшенням зернових вантажів і роботою окремих КПП в обмеженому режимі. Деякі компанії кажуть про тихий саботаж з польської сторони.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти