російське міненерго вважає, що обмеження цін на пальне через індекс споживчої інфляції не дозволяє забезпечити рентабельність роздрібного продажу ПММ. Про це йдеться у зверненні першого заступника голови відомства павла сорокіна до профільних органів, пише РБК.
Лист адресовано мінекономрозвитку, мінфіну, ФАС та РЖД. У документі запропоновано визначати граничну вартість нафтопродуктів не за індексом споживчих цін, а за розширеним індексом цінового тиску (ІЦТ).
У міненерго нагадали, що саме за ІЦТ нині формуються тарифи на залізничні перевезення РЖД. Раніше перехід на цей механізм пропонував російський паливний союз (РПС), зазначаючи, що чинна методика ґрунтується на переліку з понад 800 позицій, більшість із яких не впливають на собівартість пального. Втім, тоді ініціативу відхилили.
За результатами проведеного міненерго аналізу, індекс цінового тиску 2025 року зріс на 14%, тоді як споживчі ціни – лише на 5,3%. Водночас середня вартість бензину АІ-92 з початку року підвищилася на 12,7%, АІ-95 — на 11,5%, дизельного пального — на 6,3%.
У матеріалі також зазначається, що маржа АЗС від реалізації бензину АІ-92 становить мінус 2,1 руб./л, АІ-95 — мінус 1 руб./л, тоді як дизпальне забезпечує плюсову маржу на рівні 3,7 руб./л. Середня чиста маржа АЗС від дрібногуртових продажів усіх видів пального оцінюється на рівні мінус 6,3 руб./л.
Опитані РБК експерти виступають за ринкове ціноутворення на паливному ринку рф, водночас зазначаючи, що запровадження механізму ІЦТ може призвести до здорожчання пального на 15-17%.
Нагадаємо, український ринок пального вже має досвід державного втручання в ціноутворення. 14 травня 2021 р. уряд ухвалив постанову, якою з 15 травня було запроваджено держрегулювання роздрібних цін на бензин і дизельне пальне через механізм граничних торговельних надбавок. Фактично держава визначала максимальний рівень цін, до якого мали прив’язуватися мережі АЗС.
17 травня 2022 р., Кабінет міністрів вирішив відмовитися від такого підходу й скасував державне регулювання цін. Цей крок дозволив розблокувати ринкові механізми, стимулювати імпорт пального в Україну, а також дати можливість мережам АЗС формувати більш справедливі роздрібні ціни в умовах гострого дефіциту ресурсу й складної логістики під час війни.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти