У початок

Японська компанія імпортує нафту з рф за допомогою підсанкційного танкера

Японський нафтопереробний завод (НПЗ) Taiyo Oil Co. приймає вантаж російської нафти на танкері, який перебуває у чорному списку як Міністерства фінансів США, так і Європейського Союзу.

Хоча Японія має дозвіл на купівлю зазначеної нафти, це постачання — перше за понад два роки з росії — свідчить про зростаючу легкість покупців у всьому світі у взаємодії з москвою, оскільки розв’язана нею повномасштабна війна в Україні триває вже четвертий рік.

Токійська компанія Taiyo отримує 600 тис. барелів сирої нафти Sakhalin Blend з танкера під назвою Voyager, показують дані відстеження руху суден, зібрані Bloomberg. Він завантажився з термінала «пригородне» на південному краю острова Сахалін, біля східного узбережжя росії, 25 травня.

Японські дозволи на імпорт Sakhalin Blend дозволяють з міркувань енергетичної безпеки. 21 травня 17-й пакет санкцій ЄС проти росії було продовжено до кінця червня 2026 року. Також існує американський пакет санкцій, термін дії якого закінчується 28 червня, і його зазвичай продовжують.

Однак той факт, що країна «Великої сімки» отримує постачання на судні, що входить до чорного списку, підкреслює уявлення про те, що адміністрація Дональда Трампа прагне зберегти постачання нафти з москви.

Речник Taiyo Oil підтвердив факт постачання й заявив, що компанія придбала сиру нафту на запит Міністерства економіки, торгівлі та промисловості Японії. Зі слів речника, обсяги виробництва скрапленого природного газу, що підтримуються Японією, постраждали б, якби компанія не змогла постачати сиру нафту, оскільки два вуглеводні видобуваються одночасно.

Посадовець METI заявив, що міністерство звернулося до уряду США й отримало інформацію про те, що Японія може використовувати судна, на які поширюються санкції, для імпорту нафти з «сахаліну-2». ЄС не має вторинних санкцій, сказав чиновник, а це означає, що Японія може використовувати такі танкери без наслідків.

Дані відстеження руху суден, зібрані Bloomberg, показують, що Voyager 9 червня пришвартувався до японського порту «Кікума», щоб розвантажити вантаж сирої нафти з російського проєкту «сахалін-2».

До повномасштабного вторгнення москви в Україну в лютому 2022 року японські НПЗ імпортували в середньому чотири вантажі на місяць з проєкту «сахалін-2».

Компанії Mitsui & Co. й Mitsubishi Corporation зберегли свої частки в проєкті відповідно 12,5% і 10%, коли москва пізніше тогож року створила нову структуру власності. Попри це, Японія, як і інші покупці, відступила.

Деякі імпортери російської сирої нафти неохоче приймають вантажі, що перевозяться на суднах, санкціонованих OFAC, багато з них залишаються без діла місяцями після внесення до чорного списку. Але ці вагання, схоже, зменшуються з моменту приходу до влади Трампа.

Постачання до Індії, наприклад, були значною мірою необмеженими, попри попередні обіцянки цієї країни дотримуватися заходів США.

Так само, з кінця січня щонайменше 20 вантажів російської сирої нафти було доставлено покупцям у Китаї й Сирії на суднах, що перебувають під санкціями США. Багато інших завершили частину своїх рейсів на суднах, що входять до списку OFAC, перш ніж бути перевантаженими на непідсанкційні судна для останнього етапу доставлення.

Управління з контролю за іноземними активами США включило Voyager, який раніше називався Vernadsky Prospect, до списку зі 161 танкера, що перебуває під санкціями президента, Джо Байдена, який пішов у відставку. ЄС вніс судно до чорного списку наступного місяця.

Тоді було зазначено, що «совкомфлот» намагався обійти санкції, передавши управління деякими своїми танкерами, включаючи Voyager, двом менеджерам суден, що базуються в Об'єднаних Арабських Еміратах.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти