У початок

VW і Mercedes зазнали удару в судовій боротьбі щодо фальсифікації дизельних викидів

Volkswagen AG і Mercedes-Benz Group AG зазнали ще одного удару в довготривалій судовій тяганині щодо права клієнтів на виплати, коли їхні дизельні автомобілі були оснащені програмним забезпеченням, що порушує правила, щоб обійти системи боротьби з забрудненням.

Як повідомляє Bloomberg, у ключовому рішенні судді вищого цивільного суду Німеччини вирішили, що вони дозволять більшій кількості водіїв отримати компенсацію, і сказали, що автовиробники тепер можуть уникнути відповідальності, лише якщо вони зможуть довести, що не було жодного способу дізнатися, що програмне забезпечення, яке вони використовували, було незаконним.

Головні судді спрямували окремі справи назад до судів першої інстанції, щоб вони визначили, чи можна вимагати компенсацію відповідно до цих вказівок і яку суму. У разі недбалості автовласник не може повернути автомобіль і отримати повну вартість, постановили вони. Натомість вони можуть отримати від 5% до 15% від ціни автомобіля мінус грошові переваги, які вони мали, наприклад, користування автомобілем протягом періоду.

Федеральний суд у Карлсруе відреагував на березневе рішення вищого трибуналу Європейського Союзу, в якому йшлося про те, що правила щодо викидів блоку також захищають окремих власників автомобілів, а не лише суспільні інтереси, і що національне законодавство має дозволяти їм належне відшкодування.

До цього Німеччина зазвичай не виплачувала компенсацію, якщо автовиробник не діяв навмисно, що зазвичай важко довести.

«Власник автомобіля, обладнаного захисним пристроєм, зазнає збитків через ризик того, що його використання може бути заборонено, — йдеться у заяві верховного суду після винесення рішення. – На користь покупця слід припустити, що власник не купив би це за повну ціну».

У компанії «Мерседес» зазначили, що суди першої інстанції все ще повинні визначити, чи використовуване конкретне програмне забезпечення кваліфікується як пристрій поразки. До іншого знакового рішення суду ЄС від липня 2022 року влада завжди схвалювала цю технологію, тому Mercedes не міг знати, що діє незаконно, заявили в компанії.

У VW заявили, що компанія виграє повторний розгляд. У випадку, пов’язаному з автомобілем марки VW, національний транспортний регулятор визнав програмне забезпечення законним, і VW міг покладатися на ці висновки. За позовом щодо моделі Audi водій придбав автомобіль після того, як було розкрито захисний пристрій, тому клієнти були належним чином поінформовані, повідомили у VW.

Скандал із фальсифікаціями дизельного двигуна було розкрито 2015 року, але його наслідки продовжують переслідувати німецьку автомобільну промисловість. «Фольксваген» і «Мерседес» все ще обплутані сотнями позовів водіїв, які вимагають компенсації. Свіжа ухвала може призвести до того, що ще більше водіїв розпочнуть акції, оскільки тепер вона знижує планку збору грошей, пов’язаних з автомобілями, випущеними після скандалу.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти