У початок

Усе складно: грудневі премії ДП летять угору на тлі дефіциту

Зима, західні санкції проти рф і позапланові ремонти на НПЗ штовхають премії на дизель в Європі вгору. Все це множиться на підвищений попит з боку України, яка під гуркіт генераторів і обстріли залізничної й портової інфраструктури намагається звідусіль везти великі обсяги продукту.

Дефіцит у північно-західній Європі призвів до суттєвого здорожчання морських партій дизелю. Зі слів учасників ринку, премії на грудневі обсяги у порту Гдині порівняно з листопадом зросли на $20-25/т, до $29-34/т до котирувань CIF NWE.

З урахуванням цього підвищення залізничні обсяги на умовах DAP Мостиська/Ягодин могли бути продані за $83-87/т до CIF NWE без ескалації. Націнки на залізничні партії на терміналі PERN у Дембогоже зросли на $18-20/т, до $45-47/т, повідомили учасники ринку. Через це низка трейдерів не стала пропонувати ресурс на грудень.

«З огляду на поточні пропозиції на морі, нам довелося б підняти премії на ті ж $20-25/т. Навряд чи хтось купуватиме за такою ціною, тому ми не контрактували судно на грудень», — зазначили в Unimot.

Хапати нові контракти компанія не стала також через високу завантаженість залізниці — у грудні будуть відвантажуватися партії, які не вписалися в графік листопада. В умовах, що склалися, трейдери намагаються диверсифікувати канали постачань. Так, наприкінці листопада ЗПЕК привіз потяг зі Щецина на Закарпаття, щоправда, це влетіло компанії в копійчину.

Перемовини з ORLEN тривають, проте відомо, що націнки на вагони з Журавиці, ймовірно, зростуть на $10-12/т, до $80-81/т до CIF NWE. Премії на залізничні партії продукту ORLEN Lietuva з термінала у Моцкаві обговорюються в межах $39-44/т до CIF NWE, що на $10-15/т вище порівняно з умовами листопада.

Упродовж місяця ORLEN Lietuva обмежував продажі в авто. Зі слів компаній, литовський виробник відвантажував великі обсяги продукту на польський ринок. Своєю чергою польський і чеський підрозділи гасили дефіцит у центрі Європи, що виник унаслідок пожежі на Дунайському НПЗ й санкцій проти «лукойлу». У другій половині листопада на Плоцькому НПЗ сталася аварія на установці гідрокрекінгу, що підсилило дефіцит у регіоні.

Обмеження автопродажів з Литви сприяло зростанню попиту на паливо з польських терміналів.

«На горизонті з’явилися компанії, які не зверталися до нас більше як рік», — сказали в Solumus.

Але в компанії додали, що наразі обсяги пропозиції невеликі, оскільки німецька Total зменшила постачання в Польщу. Про обмежені можливості кажуть і в Unimot.

«У нас для експорту тільки 500 т, напевно, ми продаватимемо їх тільки постійним клієнтам», — зазначили в компанії.

З постачанням у грудні автомобільні партії пропонуються з преміями $54-80/т до котирувань CIF NWE без ескалації, це на $7-15/т вище порівняно з листопадом.

Зі слів учасників ринку, на грудень гуртові партії з Угорщини на базисах продажу пропонуються за $130-135/т до CIF Med, це на $20-27/т більше порівняно з жовтнем.

Суттєве зростання цін на грудневі партії дизелю відбулося також на півдні. Дефіцит у Середземноморському регіоні підвищує премії й ставки фрахту, які врешті лягають у кінцеву ціну продукту на березі.

«Hellenic підняв для нас премії, оскільки попит на їх продукт шалений. Такі гіганти як BP й Trafigura викупили 30-тисячні партії з премією $20/т до FOB Med, суттєво переплативши», — каже швейцарський трейдер.

Як наслідок, націнки на танкерні обсяги грецького продукту зросли до $28-32/т до FOB Med залежно від температури застигання продукту й умов оплати. Вартість фрахту для грудневих постачань становить $45-50/т проти $42-45/т у листопаді.

Націнки у Констанці також зросли, залізничні й баржеві партії дизелю на грудень продавалися за $45-46/т до CIF Med, це в середньому відрізняється на $15/т, порівняно з першою половиною листопада, коли було знято заборону на імпорт з румунського термінала.

«Продукт у Середземному морі здорожчав усюди, тому закономірно націнки зросли й у Констанці», — зазначає один з трейдерів.

Ставки фрахту на баржі зросли в середньому на $2/т, до $30-32/т. З листопада попит на баржі почав збільшуватися, оскільки через блокування роботи NIS у Сербії й «лукойлу» в Румунії й Молдові активізувався попит на доставляння палива Дунаєм.

З 21 листопада було скасовано заборону на імпорт дизпального з Джурджулешт. У перспективі це сприятиме посиленню конкуренції між українськими й молдовськими постачальниками на півдні та підвищить попит на баржі. Проте це створить додатковий канал постачань, що явно не завадить в умовах посилення російських обстрілів енергетичної й транспортної інфраструктур.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти