Європа заборонила більшість постачань нафти з росії майже рік тому, але вона наїдається дизельним пальним, яке, можливо, було зроблено з російської сирої нафти, пише Bloomberg.
Імпорт дизпального в регіон з Індії, одного з найбільших покупців російської нафти, має намір зрости до 305 тис. барелів на день (б/д), це найбільший обсяг із січня 2017 року, свідчать дані компанії Kpler, що займається аналізом ринку.
Хоча неможливо з упевненістю сказати, що молекули походять з росії — Індія також переробляє нафту з інших країн, — постачання з москви дали індійським нафтопереробним заводам (НПЗ) можливість виробляти велику кількість дизельного пального й збільшити експорт.
Серед надходжень у Європу в листопаді – рідкісна партія від компанії Nayara Energy Ltd., що базується в Мумбаї, яка цього року імпортувала майже 60% своєї сирої нафти з росії, за даними Kpler. Згідно з даними, Reliance Industries Ltd., головний постачальник індійського дизельного пального в Європі отримує більше третини сирої нафти з росії.
Зростання імпорту ДП з Індії також ілюструє фундаментальне зрушення в торгівлі нафтою після початку розв’язаної кремлем повномасштабної війни в Україні. Рік тому росія була головним постачальником дизпального в Європу, життєво важливого для промислового й транспортного секторів. Європейський Союз заборонив більшість морського імпорту російської нафти в грудні й нафтопродуктів у лютому.
У відповідь Європа й Велика Британія шукали постачання ДП з інших ринків. Індія допомагає заповнити дефіцит постачань, оскільки європейський імпорт із США, Туреччини й Саудівської Аравії падає в листопаді. Надходження саудівського дизпального скоротяться приблизно до 94 тис. б/д, що є найнижчим показником з лютого 2020 року.
«Доступність саудівських барелів різко впала в жовтні й листопаді через заплановане технічне обслуговування місцевих НПЗ, що підвищило інтерес до індійського дизельного пального», — сказав Юджин Лінделл, керівник відділу нафтопродуктів промислового консультанта Facts Global Energy.
Оскільки Захід уникає російської нафти, москва виявила підвищений апетит до її сирої нафти в Азії. Індійські нафтопереробники змогли купувати російську сиру нафту зі знижкою й продавати перероблену нафту на таких ринках, як Європа, де дизельне пальне користується високим попитом.
«1,6-1,8 млн б/д російської сирої нафти, яку купують індійські нафтопереробники, створюють конкурентну перевагу, якої немає в інших», — каже Віктор Катона, провідний аналітик нафти Kpler.
За його слів, на частку індійських потоків дизельного пального в Азію зараз припадає близько 19% від загального експорту палива в країні порівняно з 33% торік. Велику частину цього обсягу було спрямовано в Європу. Згідно з даними Kpler, загалом імпорт дизельного пального й газойлю в Європу цього місяця зросте до 935 тис. б/д, що на 5% більше, ніж у жовтні.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти