Після введення заборони на експорт дизелю для невиробників, влада рф має намір обмежити його постачання на зовнішні ринки й для виробників. Таке рішення ухвалили регулятори на нараді штабу з питань паливозабезпечення внутрішнього ринку нафтопродуктів, пишуть «ізвестія».
Напередодні «російський топлівний союз» направив віцепрем’єру алєксандру новаку листа з проханням розширити низку заходів, що вживаються, зокрема заборонити експорт дизелю для виробників. Проте експерти вважають, що у цьому немає потреби через профіцит виробничих потужностей. Водночас збільшення постачання дизелю на внутрішній ринок, з їхніх слів, допоможе наситити його в сезон збиральної кампанії й знизить загальну напруженість.
Для збільшення постачання дизелю на внутрішній ринок влада вирішила, окрім заборони на експорт цього виду палива для невиробників, запровадити також обмеження його експорту для виробників. Таке рішення ухвалили на засіданні штабу щодо ситуації на внутрішньому ринку нафтопродуктів, яке відбулося в міненерго 2 жовтня, повідомило джерело, знайоме з ходом обговорення.
30 вересня уряд продовжив заборону експорту бензину до кінця року. Ще однією постановою було запроваджено заборону на експорт дизелю, а також суднового палива та інших газойлів, зокрема придбаних на біржових торгах. При цьому на постачання, які здійснюють безпосередні виробники зазначених видів палива, ця заборона не поширюється.
«російський топлівний союз» (РТС) направив чергове звернення віцепрем’єру алєксандру новаку з проханням розглянути додаткові заходи для стабілізації ринку. У листі зазначається, що рішення про повну заборону експорту бензину поки що практично не змінило ситуацію. У союзі наголошують, що з дизелем ситуація не така критична, «але скорочення продажів біржового товару, що спостерігається останнім часом, і збільшення термінів відвантаження призвели до порушення балансу попиту і пропозиції, зростання гуртових цін і нульової рентабельності роздрібних продажів».
У РТС вважають, що для насичення внутрішнього ринку літнім дизелем потрібно «розглянути можливість тимчасової заборони експорту цього палива для виробників з його реалізацією найближчим часом до холодів».
«Сенсу повністю забороняти експорт дизелю немає — на російському ринку завжди був профіцит потужностей», — зазначив генеральний директор Open Oil Market сєргєй тєрьошин. З його слів, до 2022 року він становив 50%, а після — 40% з урахуванням зростання попиту на внутрішньому ринку.
Мало того, темпи приросту роздрібних цін залишаються у межах інфляції, додав експерт. До 29 вересня 2025 року накопичений приріст цін на дизель становив 3,7%, тоді як інфляція — 4,3%. Для порівняння: приріст цін на бензин за цей самий період досяг 9,2%.
Загалом він вважає, що на відміну від бензину, ризиків дефіциту дизелю на внутрішньому ринку рф немає.
Керуючий партнер компанії ВМТ Консалт єкатеріна косарєва наголосила, що дизель є переважно комерційним паливом: «Здебільшого його використовують сільгоспвиробники й логістичні компанії. Наразі триває збиральна кампанія. І загалом, на тлі паливної кризи, збільшити постачання дизелю на внутрішній ринок — закономірне рішення».
Це, з її слів, знизить загальну напруженість на ринку.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти