Попит на імпортний скраплений газ в Україні наприкінці травня залишається помірним. Українські компанії не поспішають збільшувати закупівлі продукту, оскільки продажі на внутрішньому ринку ростуть не надто швидко. Але впровадження постанови №1147 вплинуло на географію постачань і сприяло здорожчанню продукту у деяких постачальників.
Цього тижня ціни на автомобільні партії скрапленого газу зі східних терміналів Польщі практично не змінилися. З урахуванням вартості транспортування до українського кордону угоди укладалися в діапазоні $623-663/т. Опитані польські трейдери повідомляють, що експортовані в Україну партії продукту супроводжуються переважно польськими й казахськими сертифікатами. «На польському ринку зараз достатньо як російського продукту, так і неросійського, який можна продати в Україну», — каже польський трейдер.
«Через слабкий попит з боку українських покупців, важко піднімати ціни продажу. Вартість неросійського ресурсу вища, тому маржа від реалізації газу в Україну зараз зменшилася», — додає співрозмовник. Залізничні партії ПБТ казахстанського і європейського походження відвантажувались за $650-675/т.
На початку минулого тижня латвійські трейдери припинили продажі скрапленого газу в Україну. За даними enkorr, близько 90% обсягів імпорту в Латвію складав російський ресурс, через це трейдери не мають змоги надавати якісь інші документи. Вихід Латвії з українського ринку спричинив зростання попиту на литовський ресурс. Частина українських компаній переорієнтувалася на закупівлі газу у компаній, які є авторизованими постачальниками продукту Orlen Lietuva на внутрішньому ринку Литви. Як наслідок, газ із терміналів у Каунасі й Мажейкяї доводиться купувати дорожче, ніж раніше.
Цього тижня автомобільні партії ПБТ на литовських терміналах з урахуванням транспортних витрат продавали за $675-715/т, це на $40-42/т дорожче, ніж у середині травня. Учасники ринку кажуть, що придбання газу у Литві — не дуже швидка справа, бо оформлення сертифікатів для Orlen Lietuva стало новим досвідом. «Водії змушені чекати у чергах, оскільки видача сертифікатів відбувається дуже повільно», — каже один з українських трейдерів. Закупівлю ресурсу в Литві також уповільнюють черги на українсько-польському кордоні.
«Наші перевізники відмовляються їхати до Балтії через польський кордон, тому що це займає дуже багато часу», — скаржиться невеликий трейдер з Києва.
На південному напрямку газ трохи здешевшав. За даними enkorr, цього тижня автомобільні партії скрапленого газу з терміналу у румунському Галаці відвантажувалися за $630-645/т. Ціни на продукт на терміналах у Дорнешті й Негоєшті не змінилася й складають $640-680/т з урахуванням вартості транспортування до пункту Сирет. З чорноморських терміналів пропозицій з продажу цього тижня не було.
Зменшення котирувань нафти й низький попит у середземноморському регіоні сприяє подальшому здешевшанню скрапленого газу. У червні компанія Sonatrach зменшила ціни на пропан і бутан на $80/т і $85/т, до $405/т. Але зниження цін на газ у Румунії наступні кілька днів очікувати не варто. «У першій половині червня ми не плануємо змінювати ціни, оскільки поки продаємо травневі обсяги», — каже болгарський трейдер.
Ціни на газ у першій половині червня також може підтримати перенесення дати відновлення виробництва на OMV Petrom. Але в будь-якому разі зменшення цін Sonatrach сприятиме зростанню попиту на скраплений газ, що постачається в Україну з півдня.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти