З початку літа мережа АЗС «Прайм» скоротилася на 10 одиниць, і наразі загальна кількість станцій у мережі складає 16. Таким чином, з моменту зміни власника у грудні 2023 року мережа скоротилася втричі. Про це свідчить дослідження enkorr.
З 1 грудня 2023 року офіційним власником мережі «Прайм» став Антон Ломаний. Між тим, численні джерела на ринку, а також низка факторів вказували на поглинання «Прайму» компанією «Паралель». Антон Ломаний є давнім партнером і знайомим Олександра Дубініна.
Раніше «Прайм» належала Дмитру Льоушкіну та складалася з його 10 власних АЗС і решти орендованих станцій. (У рамках угоди власні АЗС були не продані, а передані в оренду новому оператору). Цільовими клієнтами мережі були автоперевізники, на долю яких припадало понад 90% реалізації пального.
Як свідчить хронологія змін, у 2024 році «Прайм» зменшилася на 12 орендованих станцій — до 36. У середині січня поточного року мережа вже нараховувала 22 точки реалізації.
З початку липня, як свідчить telegram-канал оператора, було закрито ще 5 АЗС, які, за даними enkorr, повернулися до Дмитра Льоушкіна внаслідок дострокового розірвання договорів оренди.
Наразі «Прайм» має у своєму розпорядженні 16 АЗС.
На думку спостерігачів, скорочення кількості заправних станцій може бути пов’язане з погіршенням фінансового становища «Паралелі».
Зокрема, про це може свідчити скорочення «Паралеллю» власного імпорту. Згідно з даними Консалтингової групи «А-95», у першому півріччі 2025 р. компанія скоротила імпорт у 2,2 раза — з 94,7 до 42,2 тис. т. У червні імпорт ДП склав 650 т.
Загалом у січні–червні компанія відвантажила 58,6 тис. т пального (бензин, дизель, газ), що на 36% менше, ніж за аналогічний період минулого року.
Крім того, за даними «А-95», у І кв. поточного року мережа продемонструвала найбільший спад роздрібної реалізації з ТОП-10, втративши майже 25% — з середніх 1900 л минулого року до 1500 л на добу.
Вочевидь, викликом для «Паралелі» та її сателітів «Прайм» і MOTTO стало запровадження наприкінці 2024 р. авансової сплати податку на прибуток.
«Посилення оподаткування на тлі втрати продажів сильно вдарило по економіці мережі», — каже директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн. — «За нашими підрахунками, у І кварталі цього року «Паралель» була змушена платити майже 3 грн з кожного проданого літра. З урахуванням, як правило, мінімальних цін принаймні у мережі MOTTO, це означає роботу без прибутку».
Разом із тим, за словами експерта, попри високий показник податків на літр, статистика свідчить про ознаки триваючих схем з ухиляння від оподаткування.
«Розрахунок на основі даних парламентської комісії показує, що на початку року середній місячний оклад по колективу майже 1900 осіб складав 8580 грн проти 7199 грн минулого року. Зрозуміло, що в реальності таких зарплат бути не може», — впевнений Куюн, який робить висновок, що в мережі, скоріше за все, практикується виплата «у конвертах».
Про необхідність перегрупування бізнесу після запровадження авансового ПнП може свідчити й переведення низки станцій «Прайм» (на січень 2025 року — близько 9 об’єктів) з місця роздрібної реалізації на гуртовий склад. Ця легальна схема дозволяє уникнути сплати авансового ПнП, який мають справляти власники ліцензій на роздрібну торгівлю пальним.
«У рамках стратегії підвищення ефективності мережа оптимізується — закриваються дублюючі чи нерентабельні об'єкти, частина їх повертається орендодавцям. Паралельно ведуться переговори з новими партнерами та планується розширення мережі», — прокоментував власник «Прайму» Антон Ломаний.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти