У початок

Вартість доставки російської нафти CСТО до Китаю зросла більш ніж утричі

Вартість транспортування російської нафти CСТО (східний Сибір – Тихий океан) до Китаю різко зросла після того, як США минулого тижня запровадили нові санкції проти нафтової промисловості росії. Зі слів трейдерів, знайомих із маршрутом, ставки можуть зрости ще більше.

Згідно з даними Bloomberg, 15 січня фрахтові ставки на транспортування нафти з порту «козьміно» на східному узбережжі росії до Китаю піднялися до $5-5,5 млн порівняно з $1,5 млн до введення санкцій.

Санкції США торкнулися двох ключових російських компаній, які обробляють понад 25% морського експорту нафти ОПЕК+, а також страховиків і трейдерів. За даними Міжнародного енергетичного агентства (МЕА), 2024 року близько 22% сирої нафти, яка перевозиться морем, транспортували судна, що потрапили до чорного списку.

Вплив санкцій уже помітно: танкери з нафтою CСТО та іншим російським сортом — «сокіл» — простоюють поблизу узбережжя Китаю. Популярність CСТО серед китайських нафтопереробників пояснюється короткою відстанню доставляння.

На маршруті між «козьміно» й Китаєм переважно використовуються танкери типу Aframax, здатні перевозити до 750 тис. барелів.

Ще до останніх обмежень США порти провінції Шаньдун, де розташовано більшість незалежних нафтопереробних заводів (НПЗ) Китаю, обережно ставилися до танкерів із санкційного списку після попереджень від оператора великого термінала.

Ситуація ускладнює транспортування нафти до Китаю, підвищуючи витрати й створюючи нові ризики для трейдерів.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти