АТ «Укрзалізниця» з 1 серпня змінило методику обрахування вагонної складової у вартості вантажоперевезень у вагонах власного парку територією України.
Згідно з повідомленням компанії, після зміни методики плата за перевезення вантажів у вагонах «Укрзалізниці» зросте, повідомляє «Бізнес.Цензор».
Так, раніше для обрахування вагонної складової у вартості перевезень вантажів вагонами «Укрзалізниці» використовувалась методика, за якою термін використання вагонів визначався діленням відстані перевезення на нормативну швидкість доставки вантажу. Зазначена нормативна швидкість становила 200 км/на добу для повагонних відправлень і 320 км/на добу для маршрутних відправлень.
«Разом із тим останні 10 років фактична швидкість руху вагонів значно менша за нормативну через знос залізничної інфраструктури, рухомого складу й через збільшення кількості операторів вагонного парку на мережі. Таким чином, при застосуванні нормативної швидкості в розрахунку терміну використання вагонів кількість розрахованих діб використання вагона абсолютно не відповідала дійсності», – зазначається у повідомленні.
Водночас, як зауважують в «Укрзалізниці», на ринку використання вантажних вагонів наразі діє інша методика, яку прив’язано до фактичної швидкості руху вагонів на різних маршрутах.
Через це «Укрзалізниця» хоч і мала вищий рівень ставок плати, ніж у приватних операторів ринку, але отримувала кошти за значно менший термін використання власних вагонів. Тепер державна компанія перейде на обрахування вагонної складової вартості вантажних перевезень з урахуванням фактичної, а не нормативної швидкості руху вагонів.
«Також слід зазначити, що дійсно в серпні 2022 року вантажовласники відчують ріст вагонної складової у вартості перевезень вантажів вагонами «Укрзалізниці», адже фактично при розрахунку різко зросте кількість днів використання вагонів, а ставки плати залишаться на поточному рівні», – визнають у компанії.
Проте надалі з підвищенням вартості використання вагонів «Укрзалізниця» очікує зменшення попиту на свої вагони у поточному місяці, а за рахунок зменшення коефіцієнту утилізації вагонів очікується зменшення ставок плати до ринкового рівня.
Водночас у компанії наголошують, що нормативна швидкість доставки вантажів не змінюється й становить, як і раніше, 200/320 км/на добу, проте тепер вона не впливатиме на вартість використання вагонів.
Минулого тижня стало відомо про розпорядження «Укрзалізниці» відвантажувати на станції не менше 10-ти вагоно-цистерн нафтопродуктів за один раз.
Нагадаємо, наприкінці червня Міністерство інфраструктури погодило пропозицію «Укрзалізниці» про підвищення тарифів на перевезення вантажів на 70%.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти