Баланс ринку дизельного пального в серпні 2021 р. склав 775 тис. т, що на 24% більше, ніж за аналогічний період 2020 р. (626,6 тис. т). Про це enkorr повідомили в Консалтинговій групі «А-95» з посиланням на дані власного дослідження.
Внутрішнє виробництво за звітний місяць збільшилося на 25,6% (на 25,7 тис. т), до 126,1 тис. т, порівняно з аналогічним періодом торік. Зокрема, Кременчуцький НПЗ збільшив випуск ДП на 28%, до 120,2 тис. т. Як відомо, з серпня «Укртатнафта» вийшла на максимально можливий за поточної конфігурації виробництва обсяг перероблення – 14 тис. т нафтової сировини на добу (5,1 млн т на рік). Паралельно було збільшено випуск дизпального до 5 тис. т.
На Шебелинський завод за підсумком місяць припало 5,9 тис. т, що на 4,8% менше за показник серпня минулого року (6,2 тис. т).
Частка українського ДП у загальному балансі ринку в липні-2021 склала 16,2%, що практично відповідає показнику серпня-2020 (16%).
У серпні 2021 р. імпорт дизельного пального в Україну склав рекордні за останні два роки 649 тис. т, що на 23,3% більше порівняно з серпнем-2020.
Основний приріст імпорту припав на ресурс із Білорусі. Порівняно з торішнім серпнем із цієї країни було імпортовано на 20% дизпального більше – 275 тис. т, або 42% всього імпорту ДП. Якщо порівнювати з червнем і липнем 2021 р., то приріст постачань дизпального з РБ склав 57% і 18% відповідно.
В «А-95» відзначили, що низькі показники перших двох літніх місяців пояснюються ремонтними роботами на Мозирському НПЗ, які завершилися на початку липня. При цьому вже в серпні білоруські постачальники вийшли на планові постачання, а також почали довантажувати обсяги, які було законтрактовано на червень-липень.
Відвантаження з Литви за підсумком звітного місяця зросли на 16,2%, до 62,8 тис. т, порівняно з обсягом постачань серпня-2020 (54,1 тис. т).
У портах було оформлено 20% усього імпорту, або 127,3 тис. т дизельного палива, що втричі більше, ніж у серпні-2020 (42,7 тис. т). Із цього обсягу 49,8 тис. т припало на Грецію, 29,3 тис. т – на Індію, 27,8 тис. т – на Іспанію й 6,3 тис. т – на Туреччину.
Водночас постачання ДП з Російської Федерації скоротилися на 8%, до 183,2 тис. т. Із них 78,7 тис. т було імпортовано залізницею (+15% до серпня-2020). Ще 104,6 тис. т ресурсу виробництва «Роснафти» через термінал у Гомелі було відвантажено оператором постачань – компанією Socar New Energy.
За даними «А-95», у січні-серпні обсяг постачань дизельного палива на український ринок виріс на 1,3% (на 60.8 тис. т), до 4,81 млн т.
Нагадаємо, баланс українського ринку дизпалива в 2020 р. збільшився на 5,8% – до рекордних за весь період спостережень 7,39 млн т. При цьому внутрішнє виробництво зросло на 39% – до 1,12 млн т, а імпорт додав 1,4% і склав 6,26 млн т.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти