У початок

У червні перевалка ДП і газойлю в румунських портах упала на чверть

За підсумками червня обсяги надходжень дизпального й газойлю в порти Румунії зменшилися на 26% і склали 258 тис. тонн, свідчать дані Консалтингової групи «А-95».

Головним чинником скорочення відвантажень у Румунію стало зменшення пропозиції продукту з турецьких НПЗ. В Туреччині сезонно зростає внутрішнє споживання палива, через це турецькі НПЗ зменшують експортні продажі. В червні обсяги відвантажень продукції STAR Refinery в Румунію зменшилися з 43,5 тис. тонн до 8,8 тис. тонн. Інший турецький НПЗ, Tupras Aliaga Izmir Refinery, минулого місяця взагалі не відвантажував дизпальне в Румунію, хоча у травні обсяги постачання складали 120 тис. тонн.

У червні відновилися відвантаження дизпального й газойлю з терміналу OPET у Мармарі. Минулого місяця з Мармари до Констанци прибув танкер з продуктом, ймовірно індійського виробництва, обсягом 46,9 тис. тонн. Згідно з даними enkorr, покупцем ресурсу стала компанія OMV, НПЗ якої перебував на ремонті з 20 квітня до середини червня. Водночас прямі відвантаження індійського дизпального у червні зменшилися. Минулого місяця Jamnagar Refinery спрямував у Румунію 90,3 тис. тонн, це на 33% менше порівняно з травнем.

У червні в Румунію також почало надходити дизпальне з єгипетського порту «Сіді Керір», обсяги постачань склали 56,5 тис. тонн. Учасники ринку повідомили enkorr, що це продукт виробництва Yanbu Aramco Sinopec Refining Company (YASREF) й він уже продається в Україні. «У червні ми привезли чотири танкери саудівського ресурсу», — каже один із українських трейдерів.

Основним портом призначення у червні був паливний термінал у Констанці, куди було відвантажено 240 тис. тонн дизпального і газойлю. Решта постачань припала на термінал Petromidia, минулого місяця сюди прибув танкер із грецьким дизпальним обсягом 18 тис. тонн. У липні обсяги імпорту дизпального й газойлю в Румунію можуть зрости, вважають учасники ринку. Через вибух, що стався на НПЗ Petromidia 21 червня, цього місяця компанія Rompetrol може збільшити закупівлі пального. Крім того, інший румунський НПЗ, що належить OMV Petrom, ще не вийшов на повну потужність. «Якщо враховувати, що два румунських НПЗ ще не запрацювали на повну, у липні можна очікувати певну нестачу палива в Румунії», — сказав представник OMV Petrom.

У першому півріччі обсяги постачань дизпального й газойлю в порти Румунії збіільшилися на 13%, або на 198 тис. тонн, порівняно з аналогічним періодом торік. Зростання вантажообігу у румунських портах зумовлено збільшенням попиту на дизпальне з боку українських компаній.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти