У початок

Туреччина у серпні вдвічі скоротила закупівлі російської нафти

Туреччина, третій за величиною покупець російської нафти, вдвічі скоротила імпорт сировини з росії на тлі ремонту на нафтопереробному заводі (НПЗ) STAR поблизу Ізміра, свідчать дані аналітичної компанії Kpler. У серпні цей показник упав до трохи менш як 200 тис. барелів на добу (б/д) з 400-450 тис. б/д на початку літа. Про це повідомляє видання News.Az.

Ремонт на заводі, на частку якого припадає близько 45% всієї російської нафти, що постачається на турецький ринок, почався 5 вересня. Це плановий захід, який триватиме близько двох місяців. Таким чином, закупівлі почали знижуватися в очікуванні зупинки видобутку, пояснив керівник відділу аналізу ринку нафти Kpler Віктор Катона.

НПЗ STAR управляється азербайджанською державною нафтовою компанією SOCAR. Підприємство було запущено в жовтні 2018 року, ставши найбільшою інвестицією у приватний сектор Туреччини. НПЗ з річною потужністю близько 200 тис. б/д (або 12 млн тонн нафти на рік) забезпечує близько 20% потреб країни в нафтопродуктах. До 2024 року планувалося збільшити потужність заводу до 13 млн тонн.

Найбільш прийнятними сортами нафти для НПЗ STAR є важкі, зокрема він орієнтований на перероблення азербайджанської Azeri Light, іракської Kerkuk і російської Urals. Сьогодні основним постачальником сировини для підприємства є російський «лукойл», писало агентство Reuters у серпні. РБК звернувся із запитом до прес-служби компанії.

За даними Kpler, якщо у червні постачання нафти з росії у турецький порт «Аліага», де розташований НПЗ STAR, становили трохи менш як 300 тис. б/д, то у серпні вони впали до 100 тис. б/д. «На цьому тлі на ринку посилилися чутки про те, що в жовтні китайським покупцям почали пропонувати більше партій Urals, тому цілком можливо, що експорт Urals в Китай, який був відверто слабким у літні місяці, відновиться», — каже Катона. 

Експерт додає, що ситуація не критична для російських постачальників, але дискомфортна з погляду обмежених регіонів збуту. «На цей час залежність росії від азійського ринку найвища в історії, в Європі практично не залишилося покупців, за винятком турецького Tupras», — зазначає він. Крім того, це трохи вплинуло на ціну на Urals, дисконт на яку в Індії зріс у середньому до близько $4 за барель проти Brent порівняно з $3 раніше.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти