Зростання ставок фрахтування нафтових танкерів через глобальні перебої в судноплавстві змушує вантажовідправників укладати довгострокові чартери, заявили керівники цього тижня на енергетичній конференції в Х’юстоні. Про це повідомляє Reuters.
Глобальний флот нафтових танкерів тепер повинен подорожувати далі, щоб доставити сиру нафту на нафтопереробні заводи й паливо споживачам. Європейські санкції змусили російських експортерів відправляти в Азію нафту, яка в іншому разі пішла б у Європу. Напади на судна в Червоному морі змусили деяких вантажовідправників плавати навколо Африки.
Низький рівень води в Панамському каналі також змусив деякі судна обирати альтернативні маршрути.
Об’їзні шляхи додали до трьох тижнів часу плавання на деяких маршрутах, що значно збільшило витрати на доставку й зменшило доступність суден. Деякі кораблі більше не доступні, оскільки долучилися до флоту, що перевозить російську нафту, або потрапили під санкції.
Усе це в деяких випадках додало до 26% фрахтування танкерів. Страхові ставки різко зросли для тих вантажовідправників, які все ще здійснюють транзит через Червоне море, щоб заощадити час.
Ставки фрахтування судна Aframax, яке може перевозити до 800 тис. барелів, зросли приблизно до $49,5 тис. на день з $39 тис. на день п'ять місяців тому, згідно з даними про судноплавство.
«Це був просто ідеальний шторм», — сказав Ендрю Джеймісон, співголова відділу фрахтування та доставки Gunvor Group, Clearlake Shipping.
З його слів, щоб заощадити гроші на фрахтуванні суден, компанія Gunvor взяла на себе більш довгострокові чартери.
«Рекордні ставки тайм-чартеру викликають біль», — сказав Джеймісон. Контракт фрахтування на час дозволяє компаніям брати судно на певний період часу, а не на певний рейс між двома місцями, захищаючи їх від вартості збоїв.
Clearlake Shipping також уклала більше довгострокових угод, частково через 50-60% волатильності в 10-місячних контрактах. Попереднє укладення контракту на тайм-чартер, як правило, дешевше, ніж короткострокові контракти, і захищає компанію від нестабільності ціни.
Зараз компанія має понад 100 тайм-чартерних контрактів порівняно з кількома до 2020 року, додав він.
Деякі оператори також використовують хеджування, щоб зафіксувати ціни. Інтерес до форвардних фрахтових угод — ф'ючерсних контрактів, які дозволяють учасникам торгувати на очікуваному майбутньому рівні фрахтових ставок, — зріс в останні місяці, повідомили джерела в галузі.
Майбутнє розширення канадського трубопроводу Trans Mountain збільшить попит на ринку танкерів. Будуть потрібні судна, щоб транспортувати нафту з тихоокеанського терміналу трубопроводу до нафтопереробних заводів (НПЗ).
Судна, які уникають Червоного моря, збільшили споживання морського палива на 100 тис. барелів на день (б/д) і додали 3% до відстані, яку проходить світовий судноплавний флот, заявив у середу генеральний директор Vitol Рассел Харді.
Щоб зменшити дефіцит на ринку, компанії також прагнуть будувати нові судна.
Близько 100 Aframax, ймовірно, вийдуть на ринок протягом наступних трьох років, тоді як приблизно 25 Very Large Crude Carriers вийдуть на ринок 2027 року, сказав Джеймісон з Clearlake.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти