У початок

Торік Польща збільшила імпорт морського LPG на 73%

Польща, найбільший покупець російського скрапленого нафтового газу, торік збільшила морський імпорт європейського скрапленого газу на 73%, замінивши постачання залізницею з росії, білорусі й Казахстану продукцією зі Скандинавії та хабу Амстердам-Роттердам-Антверпен, зі слів трейдерів і згідно з даними Eikon.

Морський імпорт скрапленого газу Польщею підскочив до 1,014 млн тонн 2022 року з 585 тис. тонн 2021 року, тоді як постачання російською залізницею до Польщі, включаючи транзит через внутрішні залізниці білорусі, впали на 200 тис. тонн, до 1,4 млн тонн, показали підрахунки Reuters.

На відміну від нафти й інших нафтопродуктів російський скраплений газ не підлягає забороні на імпорт Європейського Союзу, але польські імпортери диверсифікують ланцюжки постачань, щоб збільшити імпорт неросійського скрапленого газу.

Морський імпорт скрапленого газу в Польщу різко зріс у другій половині 2022 року, оскільки ціни на пропан на основі CIF ARA були приблизно на $100 за тонну нижчими за ціни на білорусько-польському кордоні в місті Бресті (DAP Brest).

Основним постачальником скрапленого газу до польських портів 2022 року була Швеція, на частку якої припадало 76,1% загального морського імпорту, близько 771 тис. тонн, тоді як Норвегія й Нідерланди постачали 8,6% і 3,5% відповідно, свідчать дані Eikon.

Частка морських постачань скрапленого газу з росії в Польщі 2022 року впала до 3,1% з 8,5% 2021 року через зниження постачань «сибуру» з порту в усть-лузі.

Польський Гданськ залишається головним центром морського імпорту LPG з часткою 59,8%, або 606 тис. тонн, тоді як на Щецин і Гдиню припадає 24,7% і 13,3% відповідно.

У грудні польський хімічний холдинг Azoty Group запустив новий термінал із перевалки скрапленого газу в Полицях і отримав перший танкер зі скрапленим газом із США.

Об’єкт дасть Польщі змогу імпортувати більше LPG морським шляхом, головним чином із США й регіону ARA.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти